سیستم‎های وزارت دفاع انگلیس هک شد

9:30 - 18 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۸۳۹
سیستم‎های وزارت دفاع انگلیس هک شد
رسانه‌ها از هک شدن سیستم‎های وزارت دفاع انگلیس و افشا شدن برخی از اطلاعات کارکنان نظامی این کشور خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان - رسانه‎های انگلیس می‎گویند که وزارت دفاع این کشور متحمل نقض قابل توجه داده شده و اطلاعات شخصی کارکنان نظامی این کشور هک شده است.

کارشناسان می‎گویند که سیستم حقوق و دستمزد مورد استفاده وزارت دفاع انگلیس که شامل اسامی و مشخصات بانکی اعضای فعلی و گذشته نیرو‌های مسلح این کشور است، در حمله سایبری هدف قرار گرفت و احتمالا هکر‌ها به تعدادی از آدرس‌ها نیز دسترسی داشته باشند.

براساس گزارش گاردین، قرار است از نمایندگان پارلمان انگلیس درباره این موضوع پرسش صورت بگیرد و انتظار می‌رود گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس، در این نشست حضور داشته باشد.

وزیران دولت انگلیس، عوامل متخاصم و بدخواه را مقصر این حمله سایبری می‌دانند، اما نامی از کشوری که در پشت این هک قرار دارد، نمی‌گویند.

لندن می‎گوید که برای احتیاط به کارکنان آسیب‌دیده از این حمله سایبری، هشدار و توصیه‌های متخصصان ارائه می‌شود.

جان هیلی، وزیر دفاع در سایه انگلیس، می‎گوید که پرسش‎های بسیار جدی برای وزیر دفاع این کشور به‌ویژه از سوی کارکنان نیرو‌هایی که جزئیات آن‌ها هدف قرار گرفته است، وجود دارد.

در حالی که دولت انگلیس اعلام نکرده که چه گروه و یا کشوری در پشت این حمله سایبری قرار دارد، شبکه اسکای‎نیوز مدعی شد که چین در پشت این حمله سایبری قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *