زاکانی: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی نگاه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌انتهای مردم است

11:17 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۶۶
زاکانی: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی نگاه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌انتهای مردم است
شهردار تهران با بیان اینکه مردم ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کرده‌اند که به واسطه آن‌ها و با حضور و ظرفیت آنها، قله‌های بزرگ فتح شود گفت: نگاه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌انتهای مردم می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای شهر ایجاد کند.

خبرگزاری میزان - علیرضا زاکانی، امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و آغاز به‌کار هیئت امنای محلات پایتخت ضمن تبریک روز شورا‌ها گفت: یکی از مطالبه‌های اصلی در قانون اساسی، پیشبرد امور مبتنی بر نگاه مردم‌سالاری دینی است و منشأ اقدامات و تحرکاتی که در جهان شکل می‌گیرد، انقلاب اسلامی است.

وی ضمن اشاره به اینکه مقاومت مردم فلسطین و منطقه فصل جدیدی را برای جامعه جهانی در راستای تحقق عدالت آغاز کرده و امیدواریم با آزادی ملت‌ها و استقلال آن‌ها همراه باشد، ادامه داد: اقدام شورا و مدیریت شهری برگرفته از آن منجر به تشکیل هیئت امنای محلات شده، تلاش مجموعه‌های اجرایی و معتمدان شورا‌ها بر ایجاد ظرفیت جدید است.

شهردار تهران افزود: مدیریت شهری در دوره جدید، مدیریت خود را مبتنی بر مشارکت قرار داد و سمت و سوی آن به مسیری هدایت شده که بتوان مشارکت را دنبال کرد. به طوری که تلاش شده با افق ۱۰ ساله شایستگی‌های متعدد این شهر را بازبینی کند و به دنبال ایجاد هویت جدید در شأن پایتخت انقلاب اسلامی در کلانشهر و تک تک محلات آن است.

زاکانی بیان کرد: نگاه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌انتهای مردم نگاهی است که دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و این نگاه می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای شهر ایجاد کند. امسال سال تولید است و در کنار آن است که به مشارکت مردم تأکید شده و این مشارکت در ابعاد مختلف می‌تواند راهگشا باشد.

شهردار تهران توضیح داد: در طرح من شهردارم در سال گذشته عدد مشارکت مردم به یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر رسید و مردم سه هزار و ۳۰۰ طرح انتخاب کردند که هشت همت اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

زاکانی عنوان کرد: اگر مسیر درست اتکا به مردم نبود و وعده‌ای صادق برای انجام کار‌هایی که مردم انتخاب کردند، نبود، اینگونه نمی‌شد که به جای ۳۵۴ هزار نفر یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر مشارکت کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ مردم از بین طرح‌های اولویت دار، طرح‌هایی را انتخاب و بر آن نظارت کردند که عمده این طرح‌ها به اتمام رسیده است. سال قبل مردم پروژه‌هایی را نیز پیشنهاد دادند و ما پاسخگو مردم بودیم و صد‌ها طرح در محلات به ما معرفی شد و طرح‌هایی که منطق کارشناسی داشت، برای اجرا انتخاب شدند.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از وظایف جدی هیئت امنای محلات تشکیل کانون‌های جهادی سلامت و تندرستی است، افزود: این بزرگترین سرمایه و مدل جدیدی از خدمت در جامعه ماست که تا متن جامعه و خانواده‌ها دنبال می‌شود و مفتخریم که نخبگان و مؤثرین محلات، ظرفیتی را به ظرفیت‌های شهر اضافه می‌کنند.

زاکانی بیان کرد: تلاش هیئت امنای محلات برای خلق ظرفیت‌های جدید، افقی جدید برای محلات را ایجاد می‌کند و محور قرار دادن مردم برای عبور از مشکلات مورد اهمیت است. مردم ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کردند که به واسطه آن‌ها و با حضور و ظرفیت آنها، قله‌های بزرگ فتح شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *