افزایش بودجه نظامی چین در سال ۲۰۲۴

12:36 - 15 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۸۵۲
افزایش بودجه نظامی چین در سال ۲۰۲۴
چین بودجه نظامی خود را با افزایش ۷.۲ درصدی به ۲۳۱.۳۶ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۴ رساند.

خبرگزاری میزان - چین می‎گوید هزینه‌های دفاعی خود را ۷.۲ درصد افزایش می‎دهد و به ۱.۶۷ تریلیون یوان (۲۳۱.۳۶ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۴ می‎رساند.

اعلام بودجه نظامی چین در حالی انجام شده که چندین فرمانده ارتش چین، از جمله لی شانگ فو، وزیر دفاع سابق این کشور موقعیت خود را در سال گذشته میلادی از دست داده‌اند.

براساس اطلاعات رسمی، توسعه بودجه نظامی سال ۲۰۲۴ چین به دنبال افزایش ۷.۲ درصدی در سال گذشته، افزایش ۷.۱ درصدی در سال ۲۰۲۲، افزایش ۶.۸ درصدی در سال ۲۰۲۱، افزایش ۶.۶ درصدی در سال ۲۰۲۰ و افزایش ۷.۵ درصدی در سال ۲۰۱۹ است. 

بودجه نظامی رسمی چین پس از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دارد برخی برآورد‌های غیررسمی نشان می‌دهد مقیاس هزینه‌های نظامی پکن ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که به‌طور رسمی اعلام شده است.

پکن به بیان مواضع خود در مورد تایوان ادامه داده و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین اتحاد مجدد را یک غیرقابل اجتناب تاریخی می‌داند.

پکن متعهد شده که «قاطعانه با فعالیت‌های جدایی‌طلبانه با هدف استقلال تایوان» و مداخله خارجی مخالفت کند.

دولت چین در افتتاحیه چهاردهمین کنگره ملی (مجلس قانونگذاری ملی) این کشور با حضور شی جین‌پینگ و تعدادی از سران چین پیشنهاد اختصاص ۷۰۰ میلیارد یوان را داد.

لی کیانگ، نخست‌وزیر چین گزارش شورای دولتی را در مورد اجرای برنامه ۲۰۲۳ توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین پیش‌نویس برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۴ بررسی کرد. 

در این نشست مشخص شد که چین در سال ۲۰۲۳ به رشد اقتصادی ۵.۲ درصدی دست یافته و اقداماتی را با هدف ارتقای اشتغال جوانان تقویت خواهد کرد. 

در همین حال، پکن متعهد شد که در سال ۲۰۲۴ همچنان با استقلال تایوان قاطعانه مخالفت خواهد کرد. 

براساس این گزارش، چین ظرفیت خود را برای خدمات پزشکی و بهداشتی، بهبود امنیت اجتماعی، خدمات و یک استراتژی ملی فعال را در پاسخ به پیری جمعیت دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *