پیامدهای تجاوز به جنوب لبنان برای رژیم صهیونیستی؛ شهرهای اراضی اشغالی در تیررس موشک‎های حزب‎الله

13:01 - 09 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۸۹۲
پیامدهای تجاوز به جنوب لبنان برای رژیم صهیونیستی؛ شهرهای اراضی اشغالی در تیررس موشک‎های حزب‎الله
کارشناسان می‌گویند که حزب‌الله لبنان هنوز قابلیت‌های خود را در مقابله با رژیم صهیونیستی آشکار نکرده و حملات در پاسخ تجاوز به بعلبک تنها میزان کمی از توانایی مقاومت لبنان بوده است.

خبرگزاری میزان - حزب‌الله لبنان با هر گونه تغییری که اشغالگران رژیم صهیونیستی می‌توانند به آن متوسل شوند، با شناخت مقاومت اسلامی از منطقه، سازگار شده است.

یک مقام عالی‌رتبه مقاومت لبنان گفت که اشغالگران صهیونیست هنوز حتی ۵ درصد از توانایی‌های حزب‌الله را در رویارویی‌های فرامرزی که نزدیک به پنج ماه در جریان است، ندیده‌اند.

وی گفت: سیستم نبرد با رژیم اشغالگر اسرائیل در طول عملیات طوفان الاقصی آزمایش شده و می‌توان گفت که از سیستم نبرد دشمن پیشی گرفتیم. دشمن به دروغ ادعا کرد که ۵۰ عضو گردان‌های ضدزره ما را به شهادت رسانده، در حالی که شهدای گردان‌های ضدزره ما که در این رویارویی عروج کردند از ۵ نفر بیشتر نبودند.

رژیم صهیونیستی از آغاز تهاجم به غزه تاکنون هدف ۴۶۰ حمله با مهمات ضدزره هدایت شونده و ۱۰۵ حمله با مهمات غیر هدایت شونده قرار گرفته است.

حملات مورد بحث شامل ۸۷ مورد از سلاح‌هایی است که هنوز از سوی مقاومت رونمایی نشده است؛ در ۸۲ مورد از حملات از سلاح‌های هدایت شونده و ۵ مورد دیگر از سلاح‌های غیر هدایت‌شونده استفاده شده است.

مقام حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت به محرمانه بودن پایبند است، زیرا نمی‌خواهد همه قابلیت‌های خود را آشکار کند.

در همین حال، مقاومت اسلامی لبنان در روز‌های گذشته بار‌ها عمق اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

حزب‌الله همچنین به مواضع رژیم صهیونیستی در پی حمله این رژیم به منطقه بعلبک پاسخی سخت داد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در این حمله ده‌ها موشک از لبنان به اراضی اشغالی شلیک شد.

حسن فضل‌الله، نماینده پارلمان لبنان با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه بعلبک گفته بود: دشمن، لبنان را تهدید کرد و ما به او می‌گوییم آتش مقاومت شعله‌ور است و با هر حمله‌ای به کشورمان مقابله می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دشمن فکر می‌کند امروز با حمله به بعلبک و روستا‌ها اعتبار خود را به دست آورد؛ مقاومت در یافتن پاسخ به تداوم تجاوزات دشمن به روستا‌ها و شهر‌ها خلاق خواهد بود. 

حسن فضل‌الله گفته بود: مقاومت همانطور که امروز دشمن را غافلگیر کرد، آن را غافلگیر خواهد کرد و تجاوز به بعلبک بی‌پاسخ نخواهد ماند. 

کارشناسان می‌گویند که اگر رژیم صهیونیستی یک حمله زمینی بزرگ به غزه را طبق ادعا‌ها آغاز کند، استراتژی حزب‌الله می‌تواند تغییر کند.

نگرانی شهرک‌نشینان

عینات کالیش روتم، شهردار صهیونیست شهر اشغالی حیفا، از کابینه رژیم صهیونیستی خواست تا درگیر جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله نشود.

او گفت که جنگ با حزب‌الله می‌تواند خسارات گسترده‌ای را به این شهر تحمیل کند. 

کالیش روتم از مقامات صهیونیست خواست تا اقدامات علیه حزب‌الله را تشدید نکنند. او گفت در غیر این صورت تونل‌های این شهر به «تله مرگ» برای شهرک‌نشینان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *