بحران در سیستم مراقبت‌های بهداشتی روستایی آمریکا؛ ۴۱۸ بیمارستان در حال بسته شدن هستند

10:53 - 08 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۶۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران در سیستم مراقبت‌های بهداشتی روستایی آمریکا؛ ۴۱۸ بیمارستان در حال بسته شدن هستند
بحران در سیستم مراقبت‌های بهداشتی روستایی آمریکا در حال شکل‌گیری است و صد‌ها بیمارستان در آستانه بسته شدن قرار دارند.

خبرگزاری میزان - بحرانی در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی روستایی آمریکا در حال شکل‌گیری است که برآورد می‌شود ۶۰ میلیون نفر به آن متکی هستند.

محرک فوری این امر کاهش بودجه فدرال مربوط به همه‌گیری ویروس کروناست که بسیاری از بیمارستان‌های روستایی را سرپا نگه داشته است.

به گزارش «WSWS»، مطالعه‌ای که اوایل این ماه از سوی مرکز بهداشت روستایی چریتیس منتشر شد، نشان داد که ۵۰ درصد از هزار و ۸۱۰ بیمارستان روستایی آمریکا با بحران مواجه هستند و ۴۱۸ بیمارستان در معرض تعطیلی قرار دارند.

بسیاری از این بیمارستان‌ها در استخدام و نگهداری پرستاران و پزشکانی که به کمک‌های پزشکی بیشتر برای انجام وظایف خود دسترسی ندارند، چالش‌های بی‌سابقه‌ای دارند.

بردلی سرور، متخصص قلب و مدیر ارشد پزشکی در بیمارستان ویتال سالوشن، گفت: درصد زیادی از بیمارستان‌های روستایی سالانه ضرر می‌کنند، بازپرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان برای پوشش هزینه‌های عملیات کافی نیست، بیمارستان‌ها برای پذیرش مجدد بیماران در مدت ۳۰ روز پس از ترخیص اولیه جریمه نقدی می‌شوند، بسیاری از اوقات، این پذیرش مجدد به دلیل کمبود منابع کافی برای مراقبت از بیماران در خانه‌هایشان اتفاق می‌افتد.

مایکل توپچیک، رئیس ملی مرکز چریتیس برای سلامت روستایی، وضعیت را مستقیما تشریح کرده و می‌گوید: بیمارستان‌های روستایی آمریکا بیش از یک دهه است که با عوامل بی‌ثباتی مبارزه می‌کنند، اما جدیدترین تحقیق نشان می‌دهد که این بحران به سرعت به سطوحی که پیش از این دیده نشده بود، شتاب یافته است.

 آگاهی از درصد بیمارستان‌های روستایی در وضعیت قرمز، ۷ درصد تغییر کرده و در حال حاضر نیمی از بیمارستان‌های روستایی را شامل می‌شود، شگفت‌انگیز است و باید به عنوان یک فراخوان فوری به منظور اقدام برای همه کسانی باشد که در مراقبت‌های بهداشتی روستایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بسیار قابل توجه است که در کشوری که ظاهرا ثروتمندترین کشور جهان است، سیستم مراقبت‌های بهداشتی به دلیل «بی‌سود بودن» در معرض خطر نابودی قرار دارد؛ این امر بر ماهیت غیرمنطقی سیستم بهداشت و درمان دولتی در آمریکا و همچنین تبعیت کامل همه سؤالات اجتماعی از انگیزه سود سرمایه‌داری تأکید می‌کند.

نتایج تحقیق چریتیس نشان می‌دهد که درصد بیمارستان‌های روستایی در وضعیت قرمز آمریکا در ۱۲ ماه گذشته از ۴۳ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

۵۵ درصد از بیمارستان‌های مستقل روستایی در وضعیت قرمز فعالیت می‌کنند، در حالی که ۴۲ درصد از بیمارستان‌های روستایی وابسته به نظام سلامت با زیان‌دهی کار می‌کنند.

دسترسی به مراقبت‌های بستری همچنان رو به وخامت است، زیرا ۱۶۷ بیمارستان روستایی از سال ۲۰۱۰ یا بسته شده‌اند یا به مدلی تبدیل شده‌اند که مراقبت‌های بستری را مستثنی می‌کند.

براساس یک تجزیه و تحلیل آماری جدید، ۴۱۸ بیمارستان روستایی در برابر بسته شدن آسیب‌پذیر هستند؛ از ۴۵۳ بیمارستان آسیب‌پذیر روستایی شناسایی‌شده در سال ۲۰۲۰، ۳۰ بیمارستان از آن زمان بسته شده‌اند که بر نگرانی‌های بسیار واقعی مطرح‌شده از سوی نویسندگان تاکید می‌کند.

تگزاس با ۴۵ مورد، آسیب پذیرترین تأسیسات را دارد و پس از آن کانزاس (۳۸)، نبراسکا (۲۹)، اوکلاهاما (۲۲)، کارولینای شمالی (۱۹) و جورجیا و می‌سی‌سی‌پی (هر کدام ۱۸) قرار دارند.

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، ۲۶۷ بیمارستان روستایی خدمات مامایی را کنار گذاشتند؛ این نشان دهنده ۲۵ درصد از واحد‌های روستایی آمریکاست.

بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲، ۳۸۲ بیمارستان روستایی ارائه خدمات شیمی‌درمانی را متوقف کردند.

کاهش خدمات زنان و زایمان در جوامع روستایی تأثیر مخربی داشته است، نرخ مرگ و میر مادران در مناطق شهری و روستایی به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است، اما میزان مرگ و میر ناشی از بارداری در مناطق روستایی دو برابر میزان مرگ و میر مادران در مناطق شهری و قابل مقایسه با نرخ‌های مشاهده شده در مناطقی مانند آمریکای لاتین و شمال آفریقاست.

مطالعه‌ای که سال گذشته در مجله آمریکایی سلامت عمومی در مورد مرگ و میر مادران در روستا‌های آمریکا منتشر شد، نشان داد که اگرچه دلایل نرخ بالاتر پیامد‌های نامطلوب مادر در مناطق روستایی احتمالا چند عاملی است، کاهش قابل‌توجه خدمات مامایی مبتنی بر بیمارستان بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در مناطق روستایی اهمیت تلاش‌های سیاستی برای اطمینان از دسترسی به کیفیت و دقت بالا را برجسته می‌کند.

۶ سال بعد، با تعطیلی بیشتر بیمارستان‌های روستایی، این مسائل حل نشده باقی می‌ماند و حتی بدتر می‌شود.

آمار همچنین پیامد‌های بدتری را در مناطق روستایی برای کسانی که به سرطان مبتلا می‌شوند نشان می‌دهد، به‌طوری که مناطق روستایی نرخ مرگ و میر بالاتری را برای همه محل‌های سرطان در مجموع (عمدتا در میان افراد مبتلا به انواع سرطان‌ها) در مقایسه با شهرستان‌های غیرکلان‌شهری و کلان‌شهری گزارش می‌کنند. بدتر از آن، روند در طول زمان افزایش یافته است.

یکی دیگر از جنبه‌های بسته شدن بیمارستان‌های روستایی که اغلب مورد بحث قرار نمی‌گیرد، تأثیر موج‌های اقتصادی است که در سراسر این جوامع دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا بیمارستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *