گفت‌وگو|

چرخابی: نباید انتظار داشته باشیم ۴ سال آینده هم نتیجه بگیریم/ زیرساخت‌های فوتبال ایران ضعیف است

1:15 - 22 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۱۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چرخابی: نباید انتظار داشته باشیم ۴ سال آینده هم نتیجه بگیریم/ زیرساخت‌های فوتبال ایران ضعیف است
پیشکسوت فوتبال گفت: نباید انتظار داشته باشیم که چهار سال آینده، نسل فوتبال ایران بهتر از الان بازی کنند، چون هم اکنون نسلی برای آینده نساختیم.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با میزان، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کرد که در جام ملت‌ها قهرمان شود که موفق به این مهم نشد. به نظر من مشکلات فوتبال ایران باید ریشه‌یابی شود. تیم‌های پایه‌ای‌مان چند ماه قبل در برخی از مسابقات انتخابی مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک در قاره آسیا باخته بود. بر همین اساس مشخص شد که فوتبال ایران از نظر بازیکن پشتوانه مطلوبی ندارد. پس نباید امیدوار باشیم که بازیکنان‌مان در ۴ سال آینده هم بهتر از الان فوتبال بازی کنند، برای اینکه هم اکنون نسلی برای آینده نساختیم.

*انتخاب‌های قلعه‌نویی درست نبود

وی افزود: فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته کار خاصی در تیم‌های پایه‌ انجام نداده است، پس نباید انتظار داشته باشیم که جانشینان بازیکنان کنونی تیم ملی بتوانند ۴ سال بعد درخششی در رقابت‌های مهم آسیا و جهان داشته باشند. زیرساخت‌های فوتبال ایران ضعیف است، باید درست شود و با شعار دادن درست نخواهد شد.

کارشناس فوتبال در مورد دستیاران قلعه‌نویی در تیم ملی عنوان کرد: انتخاب قلعه‌نویی برای سرمربیگری درست بود، اما انتخاب‌های او درست نبود. باید مربیانی در تیم ملی به کار گرفته می شدند که بتوانند به سرمربی کمک کنند. ژاپنی‌ها از جلو پرس می‌کنند، در حمله سریع هستند، روی زمین خوب کار می‌کنند و مربیان‌مان این موارد را بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از بازی با ژاپن فهمیدند، در حالیکه باید قبل از دیدار با ژاپن، نقاط ضعف و قوت این تیم را بررسی می‌کردند که نکرده بودند. مربیان باید خیلی زودتر این موارد را در بازی‌های قبلی‌شان متوجه می‌شدند. به همین دلیل انتخاب برخی از دستیاران قلعه‌نویی اصلاً درست نبود.

*جام ملت‌ها نشان داد که تیم‌های درجه ۲ چقدر رشد کرده‌اند

وی ادامه داد: تیم ملی سعی داشت در دیدار با قطر هم مثل سیستم مسابقه با ژاپن بازی کند، در صورتی قطر سیستم متفاوت‌تری نسبت به ژاپن داشت. سرمربی قطر در دقایق پایانی نفرات قدبلندش را وارد زمین می‌کرد تا سر بزنند و تعویض‌های موثری داشت. اما کمک‌ها در مسائل فنی بازی قطر به قلعه‌نویی خوب کمک نکردند تا نهایتاً بار دیگر دست تیم ملی فوتبال ایران از رسیدن به جام ملت‌ها کوتاه بماند. 

چرخابی در پایان خاطرنشان کرد: کار امیر قلعه‌نویی بد نبود، اما اگر قرار باشد در انتخاب دستیارانش چشم بسته عمل کند باز هم به مشکل خواهد خورد. باید قلعه‌نویی در انتخاب مربیانش وسواس بیشتری به خرج بدهد و از مربیان جوان و با سواد کمک بگیرد. در این دوره از جام ملت‌ها اکثر تیم‌های فوتبال آسیا رشد کرده بودند و انتظار نداشتیم برخی از تیم‌های درجه دو آسیا این قدر خوب بازی کنند و همه کارشناس فوتبال را شوکه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *