ایران جزو ده کشور بلا خیز در دنیاست/ به خاطر نوع ساخت و ساز و تراکم انسانی امداد رسانی در تهران بسیار سخت است

10:19 - 24 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۸۸۸
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور زلزله خیز دنیا است، گفت:وضعیت ایران به لحاظ حوادث طبیعی در مطلوب نیست ایران جز ده کشور بلا خیز دنیا است و از چهل بلای طبیعی ممکن، سی ویک بلا امکان وقوع دارد.

ایران جزو ده کشور بلا خیز در دنیاست/ به خاطر نوع ساخت و ساز و تراکم انسانی امداد رسانی در تدهران بسیار سخت است

به گزارش خبرنگار گروه جامعه احمد صادقی در دوره بین المللی جست و جو و نجات شهری که از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران برگزار شد اظهار داشت:شهر تهران هم به دلیل گسل‌های بسیار زیاد در معرض خطر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی انسانی و جمعیت ساختمانی، و همچنین ساخت و ساز‌های نا ایمن وضعیت را برای خطر احتمالی در تهران وخیم‌تر میکند افزود:به جهت بحث مقابله، امکانات نیز بسیار کم هست و همه این نکات اهمیت برنامه ریزی و اقدامات لازمه را افزایش داده و ضرورت این امر را مشخص میکند.

وی گفت: معابر کم عرض و عدم رعایت اصول ساختمان‌سازی در تهران امکان دسترسی هنگام حوادث را محدود کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری شهر تهران افزود: گسل‌های متعددی در شهر تهران وجود دارد که از سال ۹۵ دستور ساخت ساختمان‌های مهم در این بخش‌ها داده نشده است.

صادقی با اشاره به اینکه شهر تهران در برابر زلزله آسیب پذیر است، تصریح کرد: ۳ هزار و ۲۶۸ بافت فرسوده در تهران وجود دارد که ۱۵ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۴۴ مدرسه در خطر زلزله قرار دارند، گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۶۳۰ قطعه در محدوده خطر زلزله قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری شهر تهران با اشاره به اینکه زمان رسیدن به مصدومان پس از وقوع زلزله محدود است، اظهار کرد: باید شبکه‌هایی از تیم‌های جستجو و نجات به صورت محلی و ملی تشکیل شوند تا در کوتاه‌ترین زمان بیشترین امدادرسانی صورت گیرد.

صادقی به حضور فرهنگ و قومیت‌های مختلف در شهر تهران اشاره کرد و افزود: تهران به تیم‌های محلی، ملی و بین‌المللی برای کمک رسانی نیاز دارد و اگر بخواهیم این تیم‌ها فعالیت داشته باشند باید با فرهنگ بومی مردم نیز آشنا باشند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *