جلوگیری از تغییر کاربری ۱۲۰ هکتار از اراضی زراعی در ساوجبلاغ/ ۱۸ ویلای غیرمجاز و ۱۱ استخر تخریب شد

12:25 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۰۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلوگیری از تغییر کاربری ۱۲۰ هکتار از اراضی زراعی در ساوجبلاغ/ ۱۸ ویلای غیرمجاز و ۱۱ استخر تخریب شد
دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ استان البرز از جلوگیری تغییر کاربری ۱۲۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان در این حوزه قضایی خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حمید غلامی با تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله با اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز در حوزه قضایی ساوجبلاغ بیان کرد: این اراضی در محدوده روستای قره قباد و روستا‌های همجوار در بخش مرکزی شهرستان واقع شده بودند که با گزارش جهاد کشاورزی، نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه این روستا یکی از مناطق هدف تغییر کاربری غیرمجاز در ساوجبلاغ بوده است، گفت: در این راستا برای مقابله با این اقدامات، از تغییر کاربری ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی جلوگیری شد که ارزش کارشناسی محدوده آزادسازی شده معادل ۸ هزار میلیارد تومان است.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با بیان جزئیات این عملیات که با حضور نماینده دادستان، رئیس و عوامل جهاد کشاورزی، عوامل انتظامی و با همکاری شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شد عنوان کرد: در همین راستا دیوارکشی به تعداد ۹۵ مورد، بنا و ویلای غیر مجاز در حال ساخت به تعداد ۱۸ مورد، محوطه‌سازی ۳۲ مورد، دپوی مصالح ساختمانی بیش از ۴۱ مورد، استخر بیش از ۱۱ مورد و آلاچیق بیش از ۹ مورد اعمال قانون شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *