موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها

13:45 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۵۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها
سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - هادی طحان‌نظیف امروز در یک نشست خبری از موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد و گفت: در این مدت جلسات متعددی با وزارت کشور در خصوص انتخابات الکترونیک داشتیم که این جلسات در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی برگزار شد. تاکید ما بر رعایت قانون و پاسداری از رأی و اراده مردم در این مدت بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: وزارت کشور پیشنهاداتی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها داشت که در جلسه اخیر شورای نگهبان این موضوع مطرح و شورا با این پیشنهاد در چارچوب مشخص‌شده ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

 محمدحسن آصفری نیز ششم مهرماه سال جاری گفته بود: طبق تفاهم شورای نگهبان و وزارت کشور و طبق مصوبه مجلس، در بخش‌هایی از تمامی استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با اشاره به مزیت‌های اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: نمایندگان تلاش‌های زیادی کردند تا موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در ابعاد مختلف برای انتخابات مجلس دوازدهم محقق شود، زیرا این امر به افزایش مشارکت مردمی و همچنین تسهیل رای دهی کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین استعلام‌های مورد نیاز در خصوص افراد داوطلب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که همه موارد یاد شده در گذشته به صورت فیزیکی و دستی انجام می‌پذیرفت.

آصفری بیان کرد: بنابر تفاهم صورت گرفته میان شورای نگهبان و وزارت کشور و مطابق قانون مصوب مجلس، در بخش‌های مشخصی از همه استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما گستره کل استان را در بر نمی‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *