پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از کسب ۳۵ سهمیه در ۱۶ رشته در المپیک پاریس

9:39 - 19 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۷۲۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از کسب ۳۵ سهمیه در ۱۶ رشته در المپیک پاریس
دبیرکل کمیته ملی المپیک از پیش‌بینی این کمیته مبنی بر کسب ۳۵ سهمیه در ۱۶ رشته در المپیک پاریس خبر داد.

خبرگزاری میزان - سیدمناف هاشمی درباره مصوبات سی و یکمین هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: سه دستور رسمی و دو دستور خارج از دستور جلسه داشتیم. جلسه فوق‌العاده‌ای را هفته آینده داریم، چون دو بحث مهم را نتوانستم به نتیجه برسانیم. اول بحث درباره کاروان المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود و گزارشی را به عنوان مسئول کاروان ارائه دادم. اقدامات و جلسات سه ماه آینده را اعلام کردم.

وی ادامه داد: گزارشی را حوزه بین الملل و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ارائه کرد. حدود ۱۶ رشته را پیش بینی می‌کنیم که سهمیه المپیک بگیرند که کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، قایقرانی، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، صخره نوردی، تیروکمان و شمشیربازی نمونه آن‌ها هستند. حتی احتمال کم می‌دهیم والیبال هم سهمیه بگیرد.

هاشمی افزود: برخی فدراسیون‌ها باید تلاش بیشتری برای گرفتن سهمیه کنند. رقابت بین کشور‌ها برای گرفتن سهمیه و وایلدکارت سنگین است. پیش‌بینی مرکز نظارت این است که ۱۶ رشته و ۳۵ نفر سهمیه بگیرند و به نظر می‌رسد کاروان جمع و جور و کیفی‌تری داریم. البته اگر والیبال سهمیه بگیرد، ۱۲ نفر هم اضافه می‌شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد تصویب پاداش پای سکوی مدال آوران المپیک گفت: چون به این مورد نرسیدیم، از دستور خارج شد و توضیح نمی‌دهم تا اعلام هرگونه عدد و رقم خاطر دوستان را مکدر نکند. در جلسه آینده اخبار خوبی خواهم داشت. برای کادرفنی، کادرسرپرستی و فدراسیون‌ها نکاتی مد نظر است که جلسه بعد اعلام می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *