رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری و برخورد جدی با سرقت یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت است

14:25 - 29 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۳۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پیشگیری و برخورد جدی با سرقت یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت است
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان پیشگیری، برخورد و مقابله جدی با سرقت را یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت دانست.

خبرگزاری میزان_ بهادر اسدی در جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت با بیان این مطلب که موضوع سرقت یکی از جرایم اولویت‌دار استان کردستان است، گفت: تأکیدات ریاست قوه قضاییه و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و همچنین دستورات رئیس کل دادگستری استان به برخورد جدی و قاطع با جرم سرقت و مرتکبین این جرم و همچنین اتخاد برنامه‌های مدّون و تصمیمات اجرایی، عملی و متقن در پیشگیری از سرقت است.

وی افزود: مقوله امنیت از عوامل راهبردی و استراتژیک در تحقق ثبات سیاسی و عدالت اجتماعی است و در این راستا با ارتکاب جرایم ازجمله جرم سرقت و وجود سارقین در سطح جامعه، امنیت و احساس آرامش روانی مردم به خطر افتاده و مخدوش می‌شود که این امر موجبات تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت و تحقق عدالت را به دنبال دارد.  

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان مقوله مقابله با سرقت را یک امر فراقوه‌ای دانست و اظهار کرد: مسئولیت دستگاه قضایی در قالب پیشگیری از جرم سرقت در دو مقوله‌ی انجام برخورد قاطع قضایی و انجام تحقیقات جامع و کامل و صدور قرار متناسب در دادسرا (با لحاظ قواعد تعدد و تکرارجرم) و صدور حکم مناسب در دادگاه و خودداری از اعطای تسهیلات رفاهی و قانونی به سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار و دوم نظارت جدی بر انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی و عمومی در حوزه پیشگیری از سرقت است.

اسدی بر اهتمام جدی و تعامل و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به منظور اجرای مصوبات این جلسات و برنامه‌های ابلاغی براساس تقسیم کار استانی پیشگیری از سرقت و انعکاس اقدامات انجام شده به این معاونت تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر و به صورت خرد انجام می‌شود، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت، گام مهم و راهبردی در کاهش این جرم در استان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *