رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: پایش مستمر و هدفمند فضای مجازی در دستور کار ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی

12:51 - 27 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۸۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: پایش مستمر و هدفمند فضای مجازی در دستور کار ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دومین جلسه ویدیو کنفرانسی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی از پایش مستمر و هدفمند و دقیق فضای مجازی در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با اشاره به مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر ۴شهید گمنام در استان گفت: به حق، مردم سلحشور و قدرشناس استان در این مراسم سنگ تمام گذاشتند و دوباره نشان دادند که شان و منزلت و جایگاه شهدا چقدر بین مردم ارزشمند و گران سنگ است، مردم شهید پرور استان به شایستگی فرزندان معنوی خود را که با نثار جان خود امنیت کشور را رقم زدند مورد تفقد و قدردانی قرار دادند. 

عتباتی به برگزاری جلسه که به صورت ویدیوکنفرانس با کل استان برگزار میشد اشاره کرد و گفت: بسیار حائز اهمیت است که مسئولین مرتبط در سراسر استان امروز در جلسه حاضرند و هماهنگی و همراهی خوبی امروز برای اجرای انتخابات مطلوب شکل خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد، امسال به حول و قوه الهی هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری در کشور برگزار خواهد شد که امیدواریم با حضور حداکثری مردم با بصیرت استان این انتخابات برگزار شود.

وی افزود، از همه نهاد‌های متولی و مرتبط انتظار است با هماهنگی کامل هم در حفظ نظم و امنیت انتخابات تلاش کنند و هم برای هر چه پرشور شدن انتخابات و حضور حداکثری مردم اقدامات و تدابیر لازم را معمول کنند.

عتباتی به برخی بی اخلاقی‌ها و جرایم فضای مجازی اشاره و گفت: باید با تدابیر لازم و هوشیارانه و با نگاه بازدارنده و پیشگیرانه از ارتکاب جرایم انتخاباتی پیشگیری به عمل آید. هیچ مجموعه‌ای حق ندارد از تهدیدات فضای مجازی در تخریب نمایندگان، داوطلبان، انتخابات و مسئولین برگزاری بی تفاوت بگذرد و باید به محض مشاهده اقدامات و تدابیر لازم را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد، پایش مستمر و هدفمند و دقیق فضای مجازی با رویکرد شناسایی کسانی که قصد تخریب افراد یا مسئولین یا انتخابات را دارند راهبرد اصلی ستاد پیشگیری استان است و دستگاه قضایی هم از دادستان‌های خود و هم از پلیس فتا و فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ملی و سایر نهاد‌های نظارتی مطالبه گر است و انتظار اقدامات موثر و بازدارنده از این مجموعه‌ها را دارد.

وی تاکید کرد: نباید به عده‌ای فرصت طلب که با غرایض و اهداف خاص قصد ملتهب کردن فضای مجازی و فضای انتخاباتی را دارند اجازه جولان بدهیم و باید اقدامات این افراد را ضمن پیشگیری خنثی و بی اثر سازیم.

عتباتی تاکید کرد باید مراقبت کرد اموال دولتی در جهت منافع برخی داوطلبان مورد سوء استفاده قرار نگیرد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه به نقش مهم رسانه اشاره کرد و گفت: نقش رسانه در افزایش مشارکت‌های مردمی بسیار حائز اهمیت است.

مجیدی افزود، نقش دشمن کاستن از مشارکت حداکثری مردم است و می‌خواهند میزان مشارکت مردمی را به حداقل‌ترین میزان برسانند لذا نقش ستاد باید در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری مردم پررنگ و جدی داشته باشد.

دادستان مرکز استان آفت‌های فضای مجازی را هم برشمرد و گفت: نباید از این امر غافل شد و باید رسانه‌های غیرمجاز شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان هم در این جلسه گفت، آنچه که اهمیت دارد ارتکاب برخی جرایم برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات است که به شکل‌های مختلف می‌تواند تحقق یابد یا از طریق مسایل شکلی یا تولید برخی محتوا‌های هدفمند و غیرقانونی.

جهانبخش در ادامه به بیان مطالبی در باره پیشگیری‌های فنی و تخصصی از جرایم انتخابات پرداخت.

در ادامه جلسه فرماندار ارومیه مدیرکل ارشاد اسلامی استان و سایراعضای جلسه حسب مورد به ارائه مطالبی درباره دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *