آسوشیتدپرس: جلوگیری از دسترسی ایران به دارایی‌ها در قطر بسیار بعید است

10:52 - 10 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۱۲۳
آسوشیتدپرس: جلوگیری از دسترسی ایران به دارایی‌ها در قطر بسیار بعید است
خبرگزاری آسوشیتدپرس امکان اجرای طرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا درباره مسدودسازی دائمی دارایی‌های اخیرا آزاد شده ایران را بعید خواند.

خبرگزاری میزان – پس از آن که رسانه‌های آمریکایی خبر تصویب طرحی برای مسدودسازی دائمی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های آزاد شده ایران را در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کردند، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی می‎گوید که جلوگیری از دسترسی ایران به این دارایی‌ها در قطر بسیار بعید است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در اقدام نمادین ضدایرانی و در چارچوب حمایت از رژیم صهیونیستی، طرحی را به تصویب رساند که براساس آن دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های آزاد شده این کشور که پس از آزاد شدن در کره جنوبی به قطر منتقل شد، محدود می‌شود.

این طرح براساس آنچه قانون عدم تخصیص بودجه برای تروریسم ایران خوانده می‌شود، ارائه شد؛ جمهوری‌خواهان آمریکایی ادعا می‌کنند که دولت آمریکا باید به دلیل آنچه که آن‌ها همدستی در تامین مالی تروریسم در حمایت از ایران می‌خوانند، پاسخگو باشد.

براساس توافق ایران و آمریکا در ماه آگوست سال ۲۰۲۳، طرفین علاوه بر تبادل زندانیان، به توافقی درباره آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی دست یافتند؛ این دارایی‌ها پس از توافق مذکور از کره جنوبی به قطر انتقال یافت.

براساس گزارش «آسوشیتدپرس»، طرح مورد حمایت جمهوری‌خواهان که پس از تصویب در مجلس نمایندگان اکنون در مسیر رفتن به سنا قرار دارد، شانس اندکی برای حمایت اکثریت دموکرات‌ها خواهد داشت که اکثریت این مجلس را در دست دارند و جلوگیری از دسترسی ایران به این دارایی‌ها در قطر بسیار بعید است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل پیشتر درباره اخبار منتشرشده در موضوع تصمیم آمریکا برای مسدود کردن ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران در قطر تاکید کرده بود: ما این موضوع را در چارچوب سیاست داخلی آمریکا و دعوا‌های سیاسی گروه رقیب و گزارش‌های این چنینی را غیر معتبر و به دور از واقعیت تلقی می‌کنیم؛ این رویایی است که تعبیر نمی‌شود.

براساس اعلام نمایندگی ایران در سازمان ملل، مقام‌های کنگره و دولت آمریکا همگی کاملا آگاه هستند که نمی‌توانند از توافق عقب‎نشینی کنند؛ این پول متعلق به مردم ایران است که دولت جمهوری اسلامی ایران از آن برای تسهیل همه نیاز‌های ضروری و غیر تحریمی ایرانیان استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *