شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد/ تشکیل دو پرونده تخلفات انتخاباتی

9:45 - 05 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۳۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد/ تشکیل دو پرونده تخلفات انتخاباتی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل دو پرونده تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- سید ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: در بحث انتخابات مؤلفه‌های همچون امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود دارد که همه این‌ها به هم وابسته هستند، اگر این چهار مؤلفه در انتخابات تضمین شوند میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز بالا می‌رود.

وی ادامه داد: همه‌ی رسانه‌ها و دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات و مردم و نامزد‌ها شرکت کننده و هر کسی که قدمی برمی‌دارد یا صحبتی کند که منتهی به مشارکت و افزایش مشارکت شود، باید دست او را بوسید چرا که کار او مصداق جهاد است.

وی گفت: در شرایط فعلی، انتخابات می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی را افزایش دهد و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد، که موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.

ملک حسینی در ادامه بیان کرد: قانون جدید انتخابات تغییر و تحولات و نوآوری‌هایی داشته است، جرم انگاریی‌هایی در این قانون بیان شده که باید مد نظر قرار گیرد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که جرایم انتخاباتی بین مردم نیز، خطوط قرمز دستگاه قضایی است، گفت: در دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شعبه‌ی ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی را تشکیل داده‌ایم و اخیراً دو پرونده در حوزه جرایم انتخاباتی به دست ما رسیده است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شوند، اگر تخلفی صورت گرفته باشد، طبق قانون این پرونده‌ها اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر اداره یا شخصی از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزد‌های انتخاباتی فعالیت داشته باشد نیز به شدت برخورد خواهد شد و برخی از اقدامات نامزد‌ها خارج از وقت اعلام شده برای تبلیغات تخلف است که به این تخلفات نیز رسیدگی می‌شود.

ملک حسینی در ادامه ضمن تشکر از تلاش رسانه‌ها در زمینه انتخابات، ابراز کرد: تلاش رسانه‌ها در ایجاد شور و شعف انتخاباتی در استان مثبت است و کلیت این موضوع قابل تقدیر است و در فضای انتخابات نیز رسانه‌ها باید توجه داشته باشند و از حاشیه‌ها و اقدامات مجرمانه نیز پرهیز کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استان کمتر توسعه یافته است، اما نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی برای مردم انجام است و هیچ نامزدی حق ندارد این اقدامات را به نفع خود اعلام کند.

وی ضمن هشدار و تذکر به مدیران متخلف تصریح کرد: مدیران به وظایف اصلی خود بپردازند و از شرکت در مسائل انتخاباتی پرهیز کنند. اگر مدیری به نفع شخصی از کاندیدا‌ها فعالیت داشته باشند، مصداق سوء استفاده است و مجازات سنگینی دارد.

انتهای پیام/



مهیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
انشاالله که حق به حق دار برسد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *