رئیس کل دادگستری استان قزوین: قداست صلح و سازش بالاتر از تحقق عدالت است

14:21 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قزوین: قداست صلح و سازش بالاتر از تحقق عدالت است
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: قداست صلح و سازش بالاتر از تحقق عدالت است چراکه ضمن اجرای عدالت، طرفین نیز به حق خود رسیده و رضایت می‌دهند.

خبرگزاری میزان- علی شعبانی در جمع کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین اظهار کرد: حوادث و اتفاقاتی که این روز‌ها بر مردم عزیز غزه می‌گذرد اوضاع اسفناکی است که در دهه‌های گذشته سابقه نداشته و دل هر انسان آزاده‌ای را آزرده می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با صبر و استقامت مردم مظلوم فلسطین و حمایت دولت‌های اسلامی هرچه سریع‌تر بساط دشمنان دین خدا از این سرزمین مقدس برچیده شود.

شعبانی ضمن تبریک سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف در کشور گفت: صلح و سازش از نظر آموزه‌های دینی آثار و پیامد‌های مثبتی در جامعه دارد و موجب می‌شود ضمن کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی، جمعیت کیفری نیز کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: قداست صلح و سازش بالاتر از تحقق عدالت است چراکه در صلح و سازش علاوه بر اینکه عدالت اجرا می‌شود طرفین هم به حق خود رسیده و رضایت می‌دهند.

وی درپایان با تبریک کسب رتبه سوم شورای حل اختلاف استان قزوین در زمینه "تعالی حل اختلاف" گفت: کسب این موفقیت مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی و همراهی اعضای شعب در تحقق اهداف قوه قضاییه و افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها است.

در ادامه حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های صلح و سازش در مجموعه قضایی اصلاح ذات‌البین است و به‌همین منظور در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین ۵۷ برنامه کاربردی و ۳۰ ماموریت در چارچوب سند تحول قضایی برای تحقق این مهم تدوین شده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش اعضای شورای حل اختلاف گفت: با اجرای طرح ذات‌البین در کلانتری‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت مشاورین در صدد هستیم جمعیت کیفری استان را به هدف ۴۰ درصدی که در ابتدای سال پیس بینی کردیم برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حیدری، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۴ هزار و ۷۵۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۲۱ پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: ۵۳ درصد از این پرونده‌ها در شورای حل اختلاف با تلاش بی‌وقفه اعضا در ۶ ماهه نخست سال جاری منجر به صلح و سازس شده است.

 در این مراسم رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز قزوین از شعب شورای حل اختلاف بازدید کرده و در جریان بازدید از روند رسیدگی در شعبه چهارم با رضایت طرفیت دعوی موجبات آزادی یک محکوم به زندان فراهم شد. همچنین از کارکنان تلاشگر در زمینه "تعالی حل اختلاف نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *