گفت‌وگو|

پیشگیری باید به‌سمت محله‌محوری و صنف‌محوری حرکت کند/ لزوم ترمیم جنبه‌های اجتماعی قوه قضاییه در بروزرسانی سند تحول

14:33 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۳۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
پیشگیری باید به‌سمت محله‌محوری و صنف‌محوری حرکت کند/ لزوم ترمیم جنبه‌های اجتماعی قوه قضاییه در بروزرسانی سند تحول
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هر چه مشارکت عمومی مورد توجه باشد و قوه قضاییه مردم‌پایه و در خدمت مردم باشد موفق‌تر خواهد بود گفت: در بروزرسانی سند تحول قضایی باید جنبه‌های اجتماعی قوه قضاییه ترمیم شود.

حسین گودرزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بروزرسانی سند تحول قضایی با بیان اینکه پس از روی کارآمدن حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای تغییرات زیادی صورت گرفته است گفت: هر چه مشارکت عمومی مورد توجه باشد و قوه قضاییه مردم‌پایه و در خدمت مردم باشد موفق‌تر خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:در کشور‌های توسعه‌یافته ضابطین قوه قضاییه مردم‌نهاد هستند و در نقش تولیت و جریان سازی افکار عمومی کار می‌کنند و بهتر است دستگاه قضا در این مسیر گام بردارد.

نماینده مردم ازنا و دورود ادامه داد: در شهر درود بعد از عید امسال ۶ مورد بخشش و عفو قاتل داشتیم که از طریق مصلحین محله و نمایندگان به نتیجه رسیده است، اگر بتوانیم این موارد و ارتباطات اجتماعی و مشارکت مردمی را در قوه قضاییه نهادینه کنیم و پیشگیری را به سمت محله‌محوری و صنف‌محوری سوق دهیم می‌تواند بسیار موثر باشد.

گودرزی در پایان گفت: در سند تحول جدید قوه قضاییه که در حال بازنویسی است از جامعه‌شناسان و کارشناسان مطالعات فرهنگی استفاده و جنبه‌های اجتماعی قوه قضاییه ترمیم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *