گفت‌وگو|

خدمات روان‌شناسی کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان؛ فعالیت ۶۸۰ مشاور در ۷۱۵ مرکز سراسر کشور

9:40 - 18 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۲۲
خدمات روان‌شناسی کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان؛ فعالیت ۶۸۰ مشاور در ۷۱۵ مرکز سراسر کشور
مدیر کل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بیان توضیحاتی درباره خدمات روان‌شناسی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان پرداخت و گفت: هم اکنون ۶۸۰ مشاور و روان‌شناس در ۷۱۵ مرکز در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی به مددجویان هستند.

حسین رجبی در گفت‌وگو با میزان درباره ارائه خدمات روان شناسی در کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تمام خدمات روان‌شناسی در کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت رایگان و به کل خانواده فرد تحت پوشش ارائه می‌شود. یک‌سال و نیم گذشته موسسه «رز سفید» که زیر مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) است، تاسیس شد و کمیته امداد در حال ایجاد کلینیک‌های روان‌شناسی زنجیره‌ای در کل کشور است، هم اکنون ۶۸۰ مشاور و روان‌شناس کارشناسی ارشد به بالا در ۷۱۵ مرکز در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی به مددجویان هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه در تلاش هستیم در هر استان یک مرکز روان‌شناسی و مشاوره داشته باشیم و در حال حاضر ۲۵ استان دارای این مراکز هستند، ادامه داد: خدمات مشاوره‌ای ما هم به صورت فردی، هم به صورت گروهی و هم به صورت همایش ارائه می‌شود و در سال گذشته بالغ بر ۱۴۳ هزار نفر از خدمت مشاوره در امداد بهره‌مند شدند.

مدیر کل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: موسسات برون سپار آموزشی که با دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در ارتباط هستند، در صورت بروز مشکل برای دانش‌آموزان آن‌ها را به ما معرفی می‌کنند و ما هم این دانش‌آموزان را به مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره ارجاع می‌دهیم؛ تاکنون بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ مشکل حاد و اورژانسی حمایتی، معیشتی و روان‌شناختی از بستر موسسات برون سپار شناسایی و مشکل ۳ هزار و ۸۰۰ نفز از آن‌ها را رفع کردیم و تعدادی از آن‌ها نیز همچنان تحت مشاوره قرار دارند.

رجبی بیان کرد: ما در گذشته از خدمات روان‌شناسی و مشاوره موجود در کشور استفاده می‌کردیم، اما در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) درون‌زا است و بستری فراهم شده تا خدمات روان‌شناسی و مشاوره به مددجویان تحت پوشش ارائه شود. خدمات روان‌شناسی و مشاوره در کمیته امداد امام خمینی (ره) خانواده محور است و اینگونه نیست که تنها به یک شخص مشاوره داده شود و بستر خانواده تحت مشاوره قرار می‌گیرد.

وی درباره خدمات مشاوره قبل ازدواج برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: یکی از مسائل مورد توجه کمیته امداد امام خمینی (ره) مشاوره قبل ازدواج است و علاوه بر آن دختران مجرد در آستانه ازدواج نیز باید حداقل ۱۸ ساعت تحت مشاوره قرار گیرند که این اقدام هر سال باتوجه با آموزش‌های جدید انجام می‌شود و در اساس‌نامه ما نیز وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *