دروغ‌پردازی‌های آمریکا و توجیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی

10:36 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۳۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دروغ‌پردازی‌های آمریکا و توجیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
همزمان با دروغ‌پردازی‌های آمریکا درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی، کودکان در غزه هدف حملات شدید قرار می‎گیرند.

خبرگزاری میزان – جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، زمانی که تصاویر جعلی سر بریدن کودکان در اراضی اشغالی را دید، دروغ‌پردازی کرد، زمانی که رژیم صهیونیستی بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد، وی این رژیم را تبرئه و بار دیگر دروغ‌پردازی خود را ادامه داد.

رئیس جمهور آمریکا با این روند اجازه می‌دهد تا رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آمبولانس‌های بیشتری را هدف قرار دهد.

از ۵ نوامبر، رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی دیگر، از جمله بیمارستان‌های الشفا، القدس، اندونزی و الناصر حمله کرده و غیرنظامیانی را که به دنبال پناهگاه‌های «ایمن‌تر» بودند، به شهادت رسانده و مجروح و معلول کرده است.

 

 

دولت بایدن در حالی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و جنایت‌های این رژیم را توجیه می‌کتد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی از سوی این رژیم به شهادت می‌رسد.

رژیم صهیونیستی نیز به دروغ‎پردازی خود ادامه می‌دهد؛ این رژیم مدعی است که «متعهد به حمایت از جان غیرنظامیان است»

ابعاد گسترده محاصره غزه

این قلمرو روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون را قبل از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی دریافت می‌کرد؛ برای چهار هفته اخیر، تعداد کامیون‌هایی که اجازه ورود به غزه را داشته‌اند کمتر از ۲۰ درصد نیاز روزانه است. 

اکنون به نظر می‌رسد که بایدن به عنوان وسیله‌ای برای رژیم صهیونیستی در فرونشاندن خشم بین‌المللی از طریق وعده‌های دروغین ارائه غذا، آب، سوخت و تجهیزات پزشکی به ۲.۳ میلیون نفر عمل می‌کند.

 

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال تشدید محاصره و گسترش آن به منابع طبیعی است و پنل‌های خورشیدی تولید برق برای بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و مخازن ذخیره آب آشامیدنی را بمباران می‌کند. 

در حال حاضر، تنها منبعی که برای مردم غزه قابل دسترسی است، هواست، اگرچه گاهی اوقات، با بوی بد بمب‌های فسفری رژیم صهیونیستی مخلوط می‌شود.

بزرگترین دروغ بایدن این بود که ادعا کرد رژیم صهیونیستی «حق دفاع از خود» را دارد؛ آیا همین حق را به نیرو‌های روسیه در اوکراین نیز تعمیم داد؟

دفاع از خود، حق اشغال‌شدگان است نه اشغالگر، برای مظلوم است نه ظالم؛ اشغال و محاصره اقدام تجاوزکارانه است. 

قدرتی که سیستم تهاجم را حفظ کند، حق ادعای دفاع از خود را ندارد، اشغالگری که با نقض کنوانسیون ژنو، زمین‌ها را مصادره و جمعیت غیرنظامی خود را به سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌کند، طرفی است که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و جنگ را «دفاع از خود» توصیف کند.

آمریکا و اروپا آنچه را وحشت روسیه در اوکراین توصیف کردند، محکوم کردند، برای دادگاه بین‌المللی زمان لازم برای تحقیق درباره «جنایات جنگی» ادعایی روسیه تعیین می‌کردند، آیا این اقدام را برای جنایت‌های رژیم صهیونیستی هم انجام دادند؟

جنایت‌های رژیم صهیونیستی و پاداش بایدن

در غزه، تنها در ۲۰ روز، ۱۰ هزار فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند در حالی که بایدن به ماشین کشتار رژیم صهیونیستی با ۱۴.۳ میلیارد دلار پاداش می‌دهد و با آتش‎بس مخالفت می‌کند تا ولع سیری‌ناپذیر نتانیاهو برای انتقام را پاسخ دهد.

 

 

کنار هم قرار گرفتن غزه و اوکراین استاندارد‌های دوگانه آمریکا و غرب را آشکار می‌کند؛ با توجه به جمعیت ۴۴ میلیونی اوکراین، باید ۱۹۰ هزار غیرنظامی در آنجا کشته شوند تا با آنچه نتانیاهو در ۲۰ روز گذشته با فلسطینیان در غزه انجام داده، مطابقت داشته باشد. 

۲۰ روز برخلاف آنچه که غرب می‌خواهد جهانیان باور کنند، بی‌اعتنایی مفتضحانه به زندگی فلسطینی‌ها در مقابل زندگی اوکراینی‌ها است که نشان‌دهنده نژادپرستی عمیق نسبت به غیر غربی‌هاست.

رژیم صهیونیستی تاکنون ۳۵ هزار تن مواد منفجره قوی را در منطقه‌ای به وسعت ۱۴۰ مایل مربع در فلسطین اشغالی پرتاب کرده است که معادل دو بمب هسته‌ای به اندازه هیروشیما است؛ در جنگی که اصول تناسب بین اهداف غیرنظامی و نظامی نشان می‌دهد قتل غیرنظامیان هدف اصلی رژیم صهیونیستی است، دستکم ۱۱ هزار حکم صادر شده و تامین مالی آمریکا بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی را به قتل رسانده‌ که ۷۰ درصد آن‌ها کودکان و زنان بودند.

این اقدام در بمباران بیش از ۲۰۰ هزار خانه، ۲۰۳ مدرسه، ۵۳ مسجد، ۳ کلیسا، ۱۶ بیمارستان، کاروان‌های غیرنظامی، نانوایی‌ها و منابع آب مشهود است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *