تفاهم نامه مشترک میان معاونت توسعه حل اختلاف کردستان و کمیته امداد استان به منظور توسعه صلح و سازش منعقد شد

16:14 - 16 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۲۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تفاهم نامه مشترک میان معاونت توسعه حل اختلاف کردستان و کمیته امداد استان به منظور توسعه صلح و سازش منعقد شد
تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت توسعه حل اختلاف استان کردستان و کمیته امداد استان در راستای توسعه صلح و سازش، تشکیل هیئت‌های صلح و همچنین حمایت حقوقی و قضایی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان در جلسه با مدیر کل کمیته امداد استان کردستان، اظهار کرد: این معاونت در راستای کمک به مددجویان این نهاد با تشکیل هیئت‌های صلح، از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گشایش از مشکلات این قشر از جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

اسدی افزود: امضای این تفاهم نامه موجبات توانمند کردن مددجویان در معرض آسیب مانند زنان بی سرپرست و بد سرپرست، افراد کم بضاعت محلات کم برخوردار و حاشیه نشین است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان تاکید کرد: تعامل و هم‌افزایی دادگستری و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

در ادامه این جلسه، رضا طوسی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان ضمن استقبال از تشکیل هیئت‌های صلح در این سازمان، اظهارکرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد استان، نزدیک به ۷۲ هزار خانوار با ۱۶۰ هزار نفر، معادل ۱۵.۲ درصد کل جمعیت استان کردستان می‌باشند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت صلح یاران و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، سبب کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی در دادگستری و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

طوسی با دعوت از خیرین و نیکوکاران استان تاکید کرد: منابع کمیته امداد برای خدمت رسانی به اقشار کم بضاعت محدود است و می‌طلبد که خیرین در این زمینه، کمیته امداد را یاری کنند.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری فیمابین معاونت توسعه حل اختلاف و کمیته امداد استان در جهت تشکیل هیئت‌های صلح در این اداره به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *