رئیس کل دادگستری استان قزوین: برخورد با اخلال‌گران نظام اقتصادی از مطالبات به‌حق مردم است

15:40 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قزوین: برخورد با اخلال‌گران نظام اقتصادی از مطالبات به‌حق مردم است
رئیس کل دادگستری استان قزوین برخورد با اخلال‌گران در نظام اقتصادی و امر توزیع را یکی از مطالبات و موضوعات مهم برای جامعه و مردم عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در مراسم سالروز تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی که با حضور مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، رئیس، قضات و کارکنان تعزیرات حکومتی و دادستان مرکز استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: از آنجا که سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه برنامه و اهداف مشترکی را برای اجرای عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا دارند باید همکاری و تعاملات بین این دو نهاد نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: برای حل برخی از اختلاف نظر‌ها باید کارگروهی مشترک در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شود تا برخی از موضوعات زمین‌مانده با جدیت و به صورت قاطع بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر جایگاه سازمان تعزیرات حکومتی در جامعه گفت: یکی از مطالبات و موضوعاتی که برای مردم و جامعه خیلی مهم است برخورد با اخلال‌گران در نظام اقتصادی و امر توزیع است که مردم در کف جامعه با آن درگیر هستند و باید تعزیرات حکومتی به صورت جدی و قاطع با آنان برخورد کند.

وی اضافه کرد: باید در معیشت مردم دقت نظر بیشتری داشته باشیم و در برخورد با افراد سودجو و منفعت‌طلب که گاهاً از سوی برخی از مدیران حمایت می‌شوند بدون ملاحظه و جدی‌تر برخورد شود.

شعبانی بیان کرد: وقتی رضایت‌مندی عمومی در جامعه حاصل می‌شود که مردم بدانند در برخورد با دانه درشت‌ها بدون تعارف برخورد می‌کنیم.

 وی در پایان از آمادگی مجموعه قضایی استان برای همراهی با سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: در هر جا که نیاز به همراهی دستگاه قضایی بود ما بدون محدودیت در کنار شما هستیم.

تعزیرات حکومتی یکی از بازوان قوی عدالت در کنار دستگاه قضایی است

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: اخلاص در کار، عمل و عشق به امام ویژگی مشترک همه شهدا بود که توانستند با ایثار و از خود گذشتگی در برابر دشمن ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی یکی از بازوان قوی عدالت در کنار دستگاه قضایی است که برای حفظ حقوق عامه به صورت گمنام تلاش می‌کند.

دادستان قزوین به قضات و کارکنان تعزیرات حکومتی توصیه کرد در مبارزه با گران‌فروشی و کم‌فروشی و مخلان اقتصادی به صورت قاطع برخورد کنند و مجموعه قضایی را به عنوان پشتیبان در کنار خود بدانند.

همچنین در ادامه این جلسه علیرضا حسن‌پور مدیرکل تعزیزات حکومتی استان قزوین گزارشی از اقدامات ۷ ماهه این سازمان ارائه و از رسیدگی به ۱۵ پرونده مهم و ملی در تعزیرات حکومتی استان طی مدت مذکور خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *