گفت‌وگو|

طوفان الاقصی؛ عملیاتی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز علیه رژیم صهیونیستی

10:23 - 16 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۹۶۴
طوفان الاقصی؛ عملیاتی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز علیه رژیم صهیونیستی
سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن ضمن تاکید بر اینکه طوفان الاقصی، عملیاتی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است، معتقد است که احتمال سقوط کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو وجود دارد.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی پس از بی‌توجهی به هشدارهای مختلف و متعدد کشورهای مسلمان و مقاومت فلسطین مبنی بر بی‌پاسخ نماندن هتک حرمت مکرر مسجدالاقصی با پاسخی گسترده، غافل‌گیر شد.

در عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی تاکنون صدها صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند.

احتمال سقوط کابینه نتانیاهو قوت گرفته است

احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن و کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با میزان معتقد است این عملیات مقاومت فلسطین می‌تواند حتی به سقوط کابینه افراط‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منجر شود.

دستمالچیان با اشاره به اینکه عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه آغاز شده است، گفت: این عملیات با نام «طوفان الاقصی»، یک عملیات تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است که پاسخی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و بانوان مسلمان در این مسجد است.

وی با بیان اینکه اهداف این عملیات بسیار گسترده است و تا این لحظه شمار قابل‌توجهی از سربازان رژیم صهیونیستی یا به اسارت مقاومت فلسطین درآمده‌اند یا به هلاکت رسیده‌اند، اظهار کرد: در عین حال، چندین دستگاه از ادوات سنگین نظامی رژیم صهیونیستی به دست مقاومت فلسطین افتاده است.

سفیر پیشین ایران ضمن اشاره به این موضوع که عملیاتی گسترده علیه رژیم صهیونیستی شروع شده و فرمانده گردان‎های القسام از دیگر نیرو‌های مقاومت خواسته که به این عملیات بپیوندند، بیان کرد: این نشان می‌دهد که عملیات ادامه‌دار و گسترده خواهد بود و تا زمانی که به اهداف خود نرسد، پایان نمی‌یابد.

چرایی ورود نیروهای مقامت به شهرک‎های صهیونیست‎نشین

دستمالچیان درباره اقدام بی‌سابقه نیرو‌های مقاومت مبنی بر ورود به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، توضیح داد: اینکه چنین اقدامی تاکنون انجام نشده بود، ۲ دلیل داشت؛ نخست اینکه اراده مقاومت تاکنون بر اجرای چنین عملیات‌های گسترده‌ای نبود و عملیات‌های پیشین محدود به اهداف خاصی بودند، اما «طوفان الاقصی» محدودیت‌ها را برداشته و هر نوع اقدام ممکن علیه رژیم صهیونیستی را مدنظر دارد؛ و دوم اینکه این نشانه ضعف مفرط رژیم صهیونیستی است؛ آن هم در شرایطی تلاش می‌شود این رژیم مضمحل و پوسیده در رسانه‌های جهانی سرپا نشان داده شوند.

این کارشناس مسائل منطقه، عنوان کرد: عملیات مقاومت فلسطین نشان داد که نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حتی در داخل اراضی اشغالی نیز قادر به حفظ امنیت نیستند و اراده کسانی که عملیات مقاومتی انجام می‌دهند، می‌تواند کار‌های بزرگی را تحقق ببخشد.

به گفته دستمالچیان، نیرو‌های مقاومت فلسطین از هوا و زمین وارد اراضی اشغالی و شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» شدند و این شهرک را به تسخیر خود درآوردند؛ این در حالی است که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست دسته‎دسته از این شهرک گریختند.

رژیم صهیونیستی تاب مقاومت در برابر حزب‎الله، حماس و جهاد اسلامی را ندارد

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین درباره تهدید‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر انجام دور جدید از حملات به نوار غزه، تصریح کرد: این تهدیدها، توخالی و لاف گزاف هستند چرا که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ و عملیات ۳۳ روزه دیگر در برابر هیچ عملیاتی چه از طرف رزمندگان حزب‎الله در لبنان و چه رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در اراضی اشغالی تاب مقاومت نداشته و بلافاصله تسلیم شده است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که خلع سلاح شده و نمی‌تواند هیچ عملیات سرنوشت‌سازی انجام دهد و تهدیدهایش هم لاف‌های گزاف هستند.

دستمالچیان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فقط سعی دارد با این لاف‎زنی‌ها صحنه را نبازد، غافل از اینکه صحنه به دست رزمندگان مقاومت اسلامی افتاده است، اظهار کرد: محور مقاومت در منطقه اکنون تحمیل اراده می‌کند و این بزرگ‌ترین قدرت مقاومت در برابر دشمنان اشغالگر خود است؛ تحمیل اراده بر رژیم صهیونیستی یک امر استراتژیک و بسیار مهم است که از جنگ ۳۳ روزه به این سو رخ داده و ادامه دارد.

بحران بی‎سابقه داخلی در اراضی اشغالی

سفیر پیشین کشورمان در بخشی دیگر با اشاره به اینکه کابینه افراط‌گرای نتانیاهو که از کم سابقه‌ترین کابینه‌های افراطی در تاریخ رژیم صهیونیستی است، روی کار آمد تا برخی از مشکلات داخلی این رژیم را حل کند تا بلکه بتواند با این کابینه و در راسش نتانیاهو اقدامی انجام دهد، گفت: اما آنچه شاهد هستیم مصداق این عبارت است که از قضا سرکنگبین صفرا فزود؛ هر روز بر مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی افزوده می‌شود.

این کارشناش مسائل منطقه در پایان گفت: اکنون که این عملیات‌های مقاومتی گسترده صورت می‌گیرد، حتما مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود و کابینه افراطی نتانیاهو بیش از گذشته تحت فشار قرار می‌گیرد و احتمال سقوطش نیز وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *