افزایش تهدید‌ها علیه مقام‎های دولتی آمریکا

9:32 - 01 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۷۱۹
افزایش تهدید‌ها علیه مقام‎های دولتی آمریکا
در حالی که آمریکا به انتخابات ۲۰۲۴ نزدیک می‌شود اما تهدید‌ها علیه مقام‎های دولتی این کشور در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان - داده‌های جدید نشان می‌دهد که تهدید‌ها علیه مقام‎های دولتی آمریکا در حال افزایش است.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند نگران هستند که این روند همچنان ادامه داشته و وخیم‌تر شود.

کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴، سالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در آن برگزار شود، به دلیل لفاظی‌های سیاسی و افزایش پوشش رسانه‌ای، خطر تبدیل شدن صحبت‌های تهدیدآمیز به عمل ممکن است افزایش یابد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از قبل به دلیل محاکمه‌های متعدد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا که خود یکی از نامزد‌های انتخاباتی به حساب می‌آید، با حاشیه همراه شده است.

افزایش تهدید‌ها علیه مقام‎های آمریکا از نگاه آمار

بر اساس گزارشی که از سوی دانشگاه «نبراسکا» در مرکز ملی نوآوری، فناوری و آموزش مبارزه با تروریسم اوما‌ها(NCITE) انجام شده، از سال ۲۰۱۳ میلادی، ۵۰۱ تهدید علیه مقام‎های دولتی به طرح اتهامات فدرال منجر شده است. 

نزدیک به ۸۰ درصد از این پرونده‌ها به محکومیت ختم شده است.

این تهدید‌ها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، هر ۲ سال پس از انتخابات مهم آمریکا، به شدت افزایش یافت.

همه‌گیری کووید-۱۹ و تغییرات سیاست‌های مهاجرتی نیز به عنوان کاتالیزور برای افزایش تهدیدات علیه مقامات دولتی عمل کردند.

تهدید علیه مجریان قانون و ارتش آمریکا از جمله قضات و دادستان‌ها، رایج‌ترین موارد در میان مقام‎های دولتی بوده است، اما این اهداف به تازگی به چندین دفتر سیاسی از جمله کاخ سفید گسترش یافته است.

نمونه‌هایی از تهدید‌ها علیه مقام‎های دولتی آمریکا

در اوایل ماه آگوست، یک مرد اهل ایالت «یوتا» در جریان یورش «اف‌بی‌آی» در ارتباط با تهدید علیه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقام‎های دموکرات، هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد. 

مردی هم از «ماساچوست» به ارسال تهدید به بمب‌گذاری علیه یک مقام انتخاباتی در دفتر مقام ارشد ایالت «آریزونا» اعتراف کرد؛ همچنین یک مرد اهل «ایندیانا» به ارسال تهدید برای یک کارمند ستاد انتخاباتی «میشیگان» متهم شد. 

یک زن اهل ایالت «ایلینوی» نیز متهم به تهدید به قتل «ترامپ» و «بارون»، پسر نوجوانش، شد. 

در همین حال یک فرد اهل «میشیگان» متهم به اظهارات نادرست هنگام خریدسلاح گرم شد که بعداً از پسرش، که متهم به تهدید بایدن و سایر دموکرات‌ها بود، بازداشت شد.

قاضی‌ها و هیئت منصفه بزرگ مرتبط با مسائل حقوقی ترامپ در «جورجیا» و «واشنگتن» هم با تهدید‌های فزاینده‌ای هم‌زمان با پیشرفت این پرونده‌ها مواجه شده‌اند.

نظر کارشناسان درباره علل افزایش تهدید‌ها

«پیت سیمی»، جامعه شناس دانشگاه «چپمن» و محقق اصلی این مطالعه، می‎گوید: تهدید علیه مقام‎های دولتی به طور فزاینده‌ای به یک استراتژی یا تاکتیکی تبدیل شده که از آن بسیار استفاده می‌شود؛ از آنجایی که مردم نسبت به موضوعات مختلف نارضایتی دارند، ایده تهدید یک مقام دولتی به طور فزاینده‌ای در حال عادی شدن است.

«کاترین کنلی»، یک مدیر ارشد تحقیقاتی در موسسه گفت‎وگوی استراتژیک، گفت: برای قاضی‌ها، وکیل مدافعان عمومی و دادستان‌ها بسیار معمول است که با تهدید افراد درگیر در یک پرونده، مانند اعضای خانواده متهم یا یکی از اعضای گروه خلافکار در طول یک پرونده مرتبط با آن گروه، مواجه شوند.

به گفته وی، اما به تازگی به ویژه پس از کیفرخواست «ترامپ» در چهار پرونده جنایی، تهدید‌ها از سوی افراد غیر مرتبط در حال افزایش است.

«کنلی»، می‎گوید: آنچه که اکنون می‌بینیم این است که مردم قاضی‌ها و دادستان‌ها را تهدید می‌کنند، چرا که این افراد اکنون به عنوان نماینده یک دولت بسیار سیاسی تلقی می‌شوند.

به گزارش «هیل» و «یواس‌ای تودی»، هفته گذشته، یک فرد در تگزاس، «تانیا چوتکان»، قاضی منطقه‌ای آمریکا را که بر پرونده انتخابات ۲۰۲۰ «ترامپ» در واشنگتن نظارت دارد، تهدید به قتل کرده بود؛ او پنج روز پس از متهم شدن «ترامپ» با «چوتکان» تماس و او را تهدید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *