گفت‌وگو|

شکوفایی یک گلخانه توت‌فرنگی با حمایت‌های دستگاه قضا

8:00 - 30 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۱۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
شکوفایی یک گلخانه توت‌فرنگی با حمایت‌های دستگاه قضا
مدیرعامل گلخانه توت‌فرنگی جباری با تاکید بر اینکه ورود قوه قضاییه موجب برطرف‌شدن مشکلات این گلخانه شده است، گفت: فعالان اقتصادی امیدوارند که برنامه‌های قوه قضاییه جهت حمایت از تولیدکنندگان ادامه‌دار باشد.

خبرگزاری میزان _ مسئولان قضایی دادگستری استان آذربایجان غربی در سال گذشته برای رفع مشکلات از ۷۰ واحد تولیدی بازدید کردند. کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با برگزاری ۶۰ جلسه و بیش از ۱۸۰ مصوبه عملیاتی و کاربردی مشکلات ۷۷ واحد تولیدی را مرتفع و بیش از ۸ هزار فرصت شغلی را ایجاد و حفظ کرد.

یکی از این واحد‌های تولیدی «گلخانه توت‌فرنگی جباری» بوده که در سال گذشته از سوی دادگستری استان آذربایجان غربی احیا شده است.

شکوفایی یک گلخانه توت‌فرنگی با حمایت‌های دستگاه قضا 

به گفته رئیس کل دادگستری استان، ۱۰ فرصت شغلی در این مجموعه با اقدامات حمایتی قوه قضاییه ایجاد شده است. 

در همین خصوص ابراهیم‌خلیل جباری، مدیرعامل این گلخانه، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در چند سال اخیر برای خرید محل احداث گلخانه توت‌فرنگی دچار مشکلاتی بودیم که با ورود دادگستری استان، مشکل این مجموعه برطرف شد. 

وی در تشریح مشکلات گلخانه توت‌فرنگی گفت: سازمان مسکن و شهرسازی یک قطعه زمین، به‌شرط تملیک به این مجموعه اجاره داده بود که براساس توافقات انجام‌شده می‌بایست سازمان پس از اتمام پروژه، آن را به مالک گلخانه می‌فروخت. 

وی در ادامه افزود: اما پس از اتمام پروژه و گذشت زمان تعیین‌شده ۵ ساله، این اتفاق صورت نگرفت و سازمان یادشده زمین را در اختیار مجموعه قرار نداد. 

مدیرعامل گلخانه توت‌فرنگی جباری اعلام کرد که با آگاهی از حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات در سال گذشته به دادگستری آذربایجان غربی مراجعه کردیم.

جباری با اشاره به اینکه پس از طرح مشکل گلخانه توت‌فرنگی جباری در دادگستری آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری استان به همراه هیات‌همراه از مجموعه بازدید کرده است، گفت: پس از ورود قوه قضاییه به مساله، اقدامات لازم جهت واگذاری زمین به این مجموعه صورت گرفت و مجموعه اکنون در حال طی مراحل قانونی است.

شکوفایی یک گلخانه توت‌فرنگی با حمایت‌های دستگاه قضا

وی با تاکید بر اینکه دادگستری آذربایجان غربی بی‌وقفه در حال رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان است، اعلام کرد: نتیجه عملکرد قوه قضاییه در احیای سایر واحد‌های تولیدی و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان قابل مشاهده است.

مدیرعامل گلخانه توت‌فرنگی جباری همچنین گفت: امیدواریم برنامه‌های قوه قضاییه جهت حمایت از تولیدکنندگان ادامه‌دار باشد و فعالان اقتصادی از این قبیل حمایت‌ها به‌خوبی بهره‌مند شوند.

گلخانه توت‌فرنگی جباری در شهر ارومیه در زمینه تولید و زراعت توت‌فرنگی مشغول به فعالیت است و در این مجموعه ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم که اکثر جمعیت آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و ۱۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *