دادگاه آمریکا کیفرخواستی علیه ترامپ در موضوع شورش کنگره صادر کرد

9:31 - 11 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۸۸۳
دادگاه آمریکا کیفرخواستی علیه ترامپ در موضوع شورش کنگره صادر کرد
هیئت منصفه عالی آمریکا علیه رئیس جمهور سابق این کشور در ارتباط با حوادث ششم ژانویه کیفرخواست صادر کرد.

خبرگزاری میزان - هیئت منصفه عالی در واشنگتن علیه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل حوادث ششم ژانویه و تلاش برای دخالت در تعیین نتایج انتخابات کیفرخواست صادر کرد.

بر اساس گزارش‌ها، وزارت دادگستری آمریکا ترامپ را برای حضور در دادگاه فدرال در واشنگتن در سوم ماه جاری، یعنی فردا (۱۲ مرداد) احضار کرد.

به گفته منابع آگاه، کیفرخواست علیه ترامپ شامل چهار فقره اتهام از جمله توطئه برای فریب کشور و ممانعت از اجرای روند رسمی است. 

در کیفرخواست علیه ترامپ آمده: ترامپ برای کاهش آرای مشروع و تضعیف نتایج انتخابات به دنبال ابزار‌های غیرقانونی بود.

«جک اسمیت»، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در این رابطه گفت: امروز ترامپ را به توطئه، کلاهبرداری و تلاش برای ممانعت از اجرای عدالت متهم کرده‌ایم.

وی گفت: حمله به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) به مقر دموکراسی آمریکا اقدامی بی‌سابقه بود. ترامپ سعی کرد مانع جمع آوری، شمارش و تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری شود.

اسمیت افزود: دفتر من درخواست خواهد کرد که محاکمه ترامپ در این رابطه سریع عمل کند.

بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا همچنین گفت: تحقیقات ما برای پاسخگویی سایر افرادی که در این شورش شرکت کرده، اما در این فهرست قرار ندارند، ادامه دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به صدور این کیفرخواست گفت که آنچه اتفاق می‌افتد چیزی نیست جز دخالت وحشتناک در انتخابات و تصمیم ناامیدانه جو بایدن که در نظرسنجی‌ها رو به افول است.

وی گفت: هیچ اشتباهی مرتکب نشدم و درخواست من از آمریکایی‌ها برای اقدام مسالمت‌آمیز و عدم توسل به خشونت مستند شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *