محکومیت شهروند آمریکایی به حبس و جریمه نقدی به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران

9:28 - 06 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۹۸۳
محکومیت شهروند آمریکایی به حبس و جریمه نقدی به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران
دادگاهی در آمریکا یک شهروند این کشور را به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران و مراودات با ایران بدون مجوز وزارت خزانه داری به حبس و پرداخت جریمه محکوم کرد.

خبرگزاری میزان – دادگاهی در آمریکا یک تاجر آمریکایی ایرانی‌الاصل را به بهانه نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران محکوم کرد.

به گزارش «maritime-executive»، این شهروند ۷۲ ساله اهل ویرجینیا که مالک یک شرکت کشتیرانی و تانکر‌های حمل گاز مایع بوده در دادگاه به عنوان «شرکت پیشرو برای تجارت غیرقانونی با ایران» عنوان شده است.

این شهروند آمریکایی به ۴۱ ماه حبس، جریمه نقدی و ضبط اموال محکوم شده است.

دادستان‌ها مدعی هستند که او و همدستانش بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ به طور غیرقانونی به نهاد‌های ایرانی خدمات ارائه کرده‌اند.

این فرد متهم به «پالایش و حمل و نقل محصولات پتروشیمی به و از ایران و انجام تراکنش‌های مالی از طریق حساب‌های بانکی در امارات» شده است.

دادگاه مدعی است که این فرد بدون مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام به مراوات مالی با ایران کرده است؛ «ارک بارون»، دادستان آمریکا مدعی شد: این متهم می‌دانست که از تجارت با ایران منع شده، اما به هر حال این کار را انجام داد و از طریق کنترل کسب‌وکارها و نهادهای مالی در ایران و امارات تلاش کرد اقدامات خود را پنهان کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *