افزایش نرخ حبس کودکان در آمریکا

10:33 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۵۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
افزایش نرخ حبس کودکان در آمریکا
نرخ و میزان حبس کودکان در آمریکا طی دهه‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

خبرگزاری میزان – روند افزایش صدور حکم حبس برای کودکان در آمریکا از ۴۰ سال پیش آغاز شد و اکنون به چالشی جدی برای این کشور تبدیل شده است.

آمریکا طی دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ قوانین سختگیرانه‎تری برای افراد زیر سن قانونی وضع کرد و همین امر به رشد شمار کودکان محبوس در این کشور منجر شد.

توجه به این نکته نیز ضروری است که کودکان سیاه‎پوست سهم نامتناسبی از جمعیت کودکان زندانی در آمریکا دارند.

دلایل افزایش شمار کودکان زندانی

مهم‌ترین دلایل روند رو به رشد دست زدن کودکان آمریکایی به جرایم مختلف عبارتند از: نداشتن بزرگسالان مسئولیت پذیر، رشد باند‌های سازمان یافته جنایتکار، ...

در عین حال، رویکرد آمریکا در به حاشیه راندن شهروندان سیاه‎پوست و جرم انگاری اقدام‌های آنان از یک سو و محکومیت‌های نادرست آنان، تاثیر به‎سزایی در افزایش شمار کودکان سیاه‎پوست زندانی دارد.

در واقع کودکان سیاه‎پوست به دلیل نژادپرستی حاکم بر سیستم قضایی آمریکا از یک سو با نرخ بالاتری در معرض محکومیت‌های نادرست قرار دارند و از سوی دیگر به همین دلیل احکام سنگین‎تری در صورت ارتکاب جرم در انتظار آن‌هاست.

صدور احکام سنگین حبس برای کودکان

در حال حاضر شمار قابل توجهی از کودکان آمریکایی با حبس‌های سنگینی مانند حبس ابد بدون آزادی مشروط مواجه هستند؛ اکنون آمریکا تنها کشور در جهان است که کودکان را بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم می‌کند.

اگرچه حکم حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط برای کودکان برخلاف متمم هشتم قانون اساسی آمریکا بوده و به عنوان مجازاتی غیر عادی شناخته شده است، اما قضات آمریکایی همچنان کودکان را به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم می‌کنند.

بر اساس گزارش پایگاه «مارشال پراجکت»، صدور احکام سنگین حبس برای کودکان در آمریکا در حالی ادامه دارد که آن‌ها از ادامه تحصیل منع شده، در سلول‌های انفرادی حبس شده و ناچار به تحمل حجم بالایی از خشونت هستند.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در زندان‌های آمریکا به دلیل جرایمی که در کودکی مرتکب شده‎اند، در حال گذراندن دوران حبس ابد خود هستند.

حبس کودکان در زندان‌های بزرگسالان

افزایش شمار کودکان زندانی به موازات کمبود زندان‌ها و ندامتگاه‌های ویژه آنان سبب حبس آنان در زندان‌های بزرگسالان شده که به نوبه خود پیامد‌های مهمی در پی داشته است.

زندان ایالتی لوئیزیانا معروف به «آنگولا» یا «آلکاتراز جنوب» یکی از زندان‌هایی است که کودکان زندانی را به آن منتقل می‌کنند.

این کودکان که عمدتا سیاه‎پوست هستند، در «آنگولا» شرایط بحرانی دارند؛ آن‌ها در این زندان که یکی از غیر انسانی‌ترین زندان‌های بزرگسالان در آمریکاست، با موج کنترل نشده‌ای از خشونت مواجه هستند.

شواهد متعدد نشان می‌دهند که دادگستری لوئیزیانا درکی از نگهداری کودکان زندانی ندارد و دلیل پدیرش کودکان زندانی در «آنگولا» دریافت مبالغ قابل توجهی بودجه است.

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
0
0
چرا آمریکا این کارو انجام میده؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *