رونمایی از سامانه بومی سازی شده سیستم اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی

10:31 - 19 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۶۵۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رونمایی از سامانه بومی سازی شده سیستم اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی
به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی و همزمان با بیش از ۴ دهه فعالیت سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، سامانه بومی سازی شده اکدیس که توسط محققان این سازمان طراحی و ساخته رونمایی شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت دفاع، به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی و همزمان با بیش از ۴ دهه فعالیت سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، سامانه بومی سازی شده اکدیس که توسط محققان این سازمان طراحی و ساخته رونمایی شد.

امیر دکتر فخری درباره این خبر افزود: سامانه اکدیس (ECDIS) یک سامانهٔ الکترونیکی ناوبری پیشرفته است که روی شناور‌های نظامی و تجاری نصب می‌شود، این سامانه روی نمایشگر خود که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود نقشه‌های الکترونیکی را با اطلاعات نهفته در لایه‌های مختلف آن به نمایش می‌گذارد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: نرم افزار بومی ECDIS در محیط خود با در اختیار گذاشتن اطلاعات، ابزار‌ها و امکانات مختلف مورد نیاز ناوبری از قبیل داده‌های مکانی و حرکتی شناور خودی با اتصال به گیرندهٔ (GPS)، داده‌های مکانی حرکتی و… شناور‌های اطراف (با اتصال به گیرندهٔ AIS) , Auto Pilot, بانک اطلاعات، ابزار‌های برنامه ریزی سفر، هشدار‌های مختف نواحی ویژهٔ حفاظت شده (Guard Zones)، جدول جزر ومد و اطلاعات عمق؛ عملیات ناوبری را برای افسر ناوبری یا ناخدای شناور آسان، خوشایند و از همه مهمتر هوشمندانه و خودکار می‌نماید.

در این مراسم امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و جمعی از مسئولین لشکری و کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *