تحولات اوکراین|

مسکو تلاش برای ترور رئیس کریمه را خنثی کرد

12:53 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۳۵۸
مسکو تلاش برای ترور رئیس کریمه را خنثی کرد
سرویس امنیت فدرال روسیه یک سوء قصد به رئیس منطقه کریمه را، که از سوی سرویس‌های ویژه اوکراین سازماندهی شده بود، خنثی کرد.

خبرگزاری میزان - سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز گفت که یک سوء قصد به «سرگئی آکسیونوف»، رئیس منطقه کریمه را، که از سوی سرویس‌های ویژه اوکراین سازماندهی شده بود، خنثی کرده است. 

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک سوءقصد به سرگئی آکسیونوف، رئیس کریمه، که از سوی سرویس‌های ویژه اوکراین سازماندهی شده بود، خنثی شد؛ یک شهروند روسیه، متولد سال ۱۹۸۸، که از سوی سرویس امنیتی اوکراین استخدام شده بود و دوره فعالیت‌های شناسایی و خرابکارانه در خاک اوکراین از جمله آموزش انفجار مین را گذرانده بود، بازداشت شد.

به گفته مسکو، این فرد قصد داشت ماشین این سیاستمدار را منفجر کند. 

مقامات مجری قانون یک پرونده جنایی علیه عامل این جنایت به اتهام حمل بمب و تروریسم تشکیل داده‌اند.

«کریمه» و «سواستوپل» پس از همه پرسی که در ۱۶ مارس ۲۰۱۴ برگزار شد، زمانی که ۹۷ درصد از شرکت کنندگان در رای گیری از اتحاد مجدد با روسیه حمایت کردند، به مناطق روسیه ضمیمه شدند. 

وضعیت مذاکرات بر سر توافق غلات
آنکارا و مسکو ممکن است تا قبل از ۱۸ جولای (۲۷ تیر) مذاکرات مربوط به توافق غلات را در بالاترین سطح برگزار کنند.

یک منبع آگاه روز دوشنبه گفت: آنکارا اظهارات مسکو درباره توافق غلات را دنبال می‌کند و برگزاری مذاکرات با روسیه در بالاترین سطح را قبل از ۱۸ جولای، زمانی که قرارداد این توافق منقضی می‌شود، مستثنی نمی‌کند. 

علاوه بر این، این منبع گفت که سازمان ملل و روسیه ممکن است در روز‌های آینده، احتمالاً در ژنو، مذاکراتی داشته باشند که آینده سازوکار این توافق را مشخص خواهد کرد. 

شلیک ۱۴۰ خمپاره از سوی اوکراین به منطقه بلگورود روسیه
«ویاچسلاو گلادکوف»، فرماندار بلگورود روسیه گفت: ارتش اوکراین حدود ۱۴۰ خمپاره را به شهرک‌های منطقه بلگورود در مرز اوکراین شلیک کرد و چندین مواد منفجره را از هواپیما‌های بدون سرنشین در روز گذشته پرتاب کرد.

دفع حمله اوکراین در منطقه «کراسنی لیمان» 
«الکساندر ساوچوک»، سخنگوی گروه جنگ روسیه گفت که مرکز گروه جنگ این کشور حمله اوکراین را در نزدیکی جنگل «سربریانسکی» در منطقه «کراسنی لیمان» دفع کرده است. 

وی گفت: حمله تیپ ۶۷ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در نزدیکی جنگلداری سربریانسکی دفع شد. مرکز [گروه جنگ]پس از متحمل کردن تلفات نیروی انسانی و تجهیزات، از سلاح‌های سبک و توپخانه برای عقب راندن نیرو‌های کی‌یف استفاده کرد. 

این سخنگو افزود: هواپیما‌های گروه جنگ به حملات هوایی به پایگاه‌های موقت کی‌یف ادامه می‌دهند. 

دفع ۶۰ حمله اوکراین به لوهانسک از سوی روسیه
«آندری ماروچکو»، از مقامات جمهوری لوهانسک (LPR) گفت که نظامیان روسیه در هفته گذشته ۶۰ حمله نیرو‌های مسلح اوکراین را در منطقه لوهانسک دفع کردند.

چشم انداز ضعیف برای مذاکره بر سر درگیری اوکراین
«گنادی گاتیلوف»، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو گفت: روسیه برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران اوکراین آماده است، اما به دلیل موضع کی‌یف و متصدیان غربی آن که هدفشان پیشبرد راه‌حل نظامی است، چشم‌انداز بسیار ضعیفی برای مذاکره وجود دارد.

۵۶ مرحله بمباران دونتسک از سوی اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته
مقامات جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی جنایات جنگی اوکراین در اوایل امروز اعلام کردند که نیرو‌های کی‌یف در روز گذشته ۵۶ بار قلمرو جمهوری دونتسک را بمباران کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *