کاهش سن ناوگان هوایی کشور به زیر ۲۶ سال با ورود هواپیما‌های جدید

15:16 - 15 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۰۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کاهش سن ناوگان هوایی کشور به زیر ۲۶ سال با ورود هواپیما‌های جدید
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب سن حدود ۴۰ ساله هواپیما‌های تازه وارد شده به کشور گفت: هواپیما‌های جدید سنی کمتر از ۳۰ سال دارند و با ورود آن‌ها سن ناوگان به زیر ۲۶ سال کاهش یافته است.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد محمدی بخش درباره شرایط فنی ناوگان خریداری شده جدید که در یک سال گذشته کاهش سن ناوگان هوایی کشور به زیر ۲۶ سال با ورود هواپیما‌های جدیدوارد کشور شده است، اظهار داشت: برخی ادعا دارند که هواپیما‌های کارکرده که به‌تازگی وارد کشور شده‌اند حدود ۴۰ سال عمر دارند، در حالی که با ورود هواپیما‌های جدید میانگین سن ناوگان به زیر ۲۶ سال کاهش یافته است.

وی توضیح داد: این رقم نشان می‌دهد که هواپیما‌های جدید سنی کمتر از ۳۰ سال دارند؛ همچنین هم‌زمان با ورود ناوگان جدید برنامه ما این است که میانگین عمر ناوگان را نیز کاهش دهیم، به این معنا که قرار است هواپیما‌های جوان‌تری وارد ناوگان شوند تا در کاهش معدل نهایی موثر باشند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی گفت: در شرایط تحریمی که واردکردن هواپیما به ایران بسیار سخت است، توجه ما بیشتر بر استاندار پرنده‌ها اعم از استاندار موتور و سال ساخت موتور است که از عمر هواپیما بیشتر اهمیت دارد و مستقیم به موضوع ایمنی مربوط است.
 
محمدی بخش به دانش فنی مهندسان ایرانی در بخش تعمیرات و نگهداری هواپیما اشاره کرد و گفت: هواپیما‌هایی که از کشور‌های مختلف وارد ایران شده و دچار اشکال می‌شوند در همین جا تعمیر می‌شوند، در بسیاری از موارد که به‌روزترین هواپیما‌های شرکت‌های خارجی در ایران به دلیل نقص فنی فرود اضطراری دارند توسط مهندسین فنی و تعمیرات ایرانی، رفع نقص می‌شوند، فهم فنی و دانش تعمیر هواپیما در ایران وجود دارد و مهندسان ما صاحب گواهینامه‌های بین‌المللی در بخش تعمیر هواپیما هستند.

وی گفت: گواهینامه‌های بین‌المللی مهندسان تعمیرات ایرانی در همه جهان اعتبار دارد که به آن افتخار می‌کنیم. اعتماد جامعه جهانی به این بخش هم وجود دارد.
 
رئیس سازمان هواپیمایی گفت: روزی برای کوچک‌ترین تعمیرات، قطعات به خارج فرستاده می‌شد، امروز انواع چک‌های هواپیما حتی چک‌های سنگین تعمیرات را در داخل انجام می‌دهیم.
 
به گفته محمدی بخش در ۱۸ ماه گذشته نیز تعداد زیادی هواپیما‌های فعال در مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، چک تعمیرات سنگین را با موفقیت گذرانده‌اند و مجدداً به صنعت بازگشته است که این روند مستمر است. اخیراً نیز در حضور رییس جمهوری تست موتور هواپیما انجام شد که باز هم نشانه‌ای از دانش فنی ایران در این بخش است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *