رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۲ هزار شغل با حمایت دادگستری استان یزد حفظ شد

17:14 - 13 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۶۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۲ هزار شغل با حمایت دادگستری استان یزد حفظ شد
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: دستگاه قضایی استان در راستای حمایت از جامعه کارگری و کار فرمایی در سال گذشته با برگزاری ۶۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی زمینه حفظ، ایجاد و جلوگیری از بیکاری بیش از ۲۲ هزار شغل را فراهم کرد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگری استان با بیان اینکه مشکل جامعه کارگری با معدود کارفرمایانی است که قدرت خود را از قانون بیشتر می‌دانند گفت: دستگاه قضا با قانون ستیزان حوزه کارگری قاطعانه برخورد می‌کند.

دستگاه قضایی استان یزد حامی قاطع خواسته‌های قانونی و منطقی جامعه کارگری و کارفرمایی

وی تصریح کرد: رویکرد و راهبرد دستگاه قضایی استان یزد حمایت قاطع از خواسته‌های قانونی و منطقی جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان دو رکن اساسی تولید و اقتصاد در کشور است.

اقتصاد پاشنه آشیل امروز کشور

رئیس کل دادگستری استان یزد، از اقتصاد به عنوان پاشنه آشیل امروز کشور یاد کرد و افزود: قطعا کارگران و کار فرمایان در این میدان در خط مقدم مبارزه و جهاد در جنگ اقتصادی قرار دارند که زحمات آنان قابل تقدیر است.

برگزاری ۶۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در زمینه حفظ، ایجاد و جلوگیری از بیکاری بیش از ۲۲ هزار شغل

دهشیری اظهار کرد: دستگاه قضا در راستای حمایت از جامعه کارگری و کار فرمایی در سال گذشته با برگزاری ۶۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی زمینه حفظ، ایجاد و جلوگیری از بیکاری بیش از ۲۲ هزار شغل را در استان فراهم کرد.

حضور معاون دادستان در شرکت شهرک‌های صنعتی و راه اندازی سایت حامی

وی افزود: حضور معاون دادستان یک روز در هفته در شرکت شهرک‌های صنعتی و راه اندازی سایت حامی در سه سال قبل از سایر اقدامات شاخص انجام شده در حوزه حمایت از تولید استان بوده است.

دستگاه قضا از تشکل‌ های قانونی کارگری و خواسته‌های قانونی و منطقی آنان حمایت می‌کند

دهشیری با بیان اینکه قانون کار جمهوری اسلامی قانونی حمایتی در حوزه کارگری است گفت: دستگاه قضا از تشکل‌ها های قانونی کارگری و خواسته‌های قانونی و منطقی آنان حمایت می‌کند و اصل بر حل مشکلات و اختلافات جامعه کارگری و کارفرمایی از طریق گفتگو و مصالحه است.

اختصاص شعبه ویژه برای مسائل حوزه کارگری و کار فرمایی

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار کردت: اختصاص شعبه ویژه برای مسائل حوزه کارگری و کار فرمایی در زمینه حقوقی و کیفری و یک شعبه تخصصی در حوزه تجدید نظر از جمله حمایت‌های دستگاه قضا استان در حوزه کارگری و کارفرمایی است.

وی افزود: در صورت اختصاص فضای مناسب توسط خانه کارگر استان در هفته یک روز مشاور تخصصی پاسخگوی مسایل و مشکلات حوزه کارگری مراجعان خواهد بود.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای تشکل‌های کارگری

دهشیری بخش زیادی از پرونده‌های حوزه کارگری را ناشی از ناآگاهی ذکر کرد و افزود: انعقاد تفاهمنامه آموزشی ما بین معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان و خانه کارگر با هدف برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای تشکل‌های کارگری، قضات و وکلا می‌تواند در این حوزه گره گشا باشد و دستگاه قضایی استان این آمادگی را به شرط تمایل خانه کارگر دارد.

برخورد‌های قانونی با کارفرمایانی دنبال تضییع حقوق کارگران هستند

وی با اشاره به زبانزد بودن جامعه کارفرمایی استان در کشور تصریح کرد: قطعا فعالیت حوزه کار فرمایی در خصوص کارگران تحت رصد قرار دارد و چنانچه ثابت شود اندک کارفرمایانی به دنبال تخریب چهره شریف کارفرمایی استان و تضییع حقوق کارگران هستند برخورد‌های قانونی از جمله محرومیت قرار گرفتن از برخی خدمات در ستاد اقتصاد مقاومتی برای آن افراد لحاظ خواهد شد.

اخذ چک، سفته و قرادا‌های سفید ممنوع

وی افزود: اخذ چک، سفته و قرادا‌های سفید را با فعال کردن بازرسی‌های مستمر توسط اداره کار استان مورد رصد قرار می‌گیرد و در صورت تکرار برغم تذکر، موضوع به مراجع قضایی ارجاع تا با متخلفان برخورد بازدارنده قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *