دادستان یزد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بهترین راهبرد پیشگیرانه در دستگاه قضایی است

7:12 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۰۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان یزد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بهترین راهبرد پیشگیرانه در دستگاه قضایی است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: مهمترین راهبرد دستگاه قضایی، پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است که این مهم با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه قابل تحصیل است.

خبرگزاری میزان - محمدرضا حدادزاده در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم، اظهار کرد: دادسرا در حوزه کاری خود باید به رسالت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی اهتمام داشته باشد و سپس به وظیفه مقابله با جرائم بپردازد.

وی افزود: مطابق با سند تحول قضایی، رویکرد قوه قضاییه پیشگیرانه است که باید با کمک سایر نهاد‌های فرهنگی، امنیتی و انتظامی صورت پذیرد.

دادستان مرکز استان یزد تقویت پایش تصویری و افزایش گشت‌های امنیت اجتماعی را مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: برای تقویت پیشگیری‌های وضعی و انتظامی از جمله برای کاهش سرقت باید پایش تصویری را تقویت و از گشت‌های امنیت اجتماعی با کمک نیروی انتظامی و فعالان بسیج بیشتر بهره گرفت. 

وی با اشاره به جرائم اولویت دار در استان، گفت: جرائم مرتبط با موادمخدر، تصادفات و سرقت از جمله جرائم اولویت دار در استان محسوب می‌شود که باید با همت و حمایت همه مسئولین و متولیان امر در مسیر مقابله و کاهش این جرائم گام برداشت.

حدادزاده بیان کرد: در کنار برخورد قهری و مقابله با این جرم، اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه و به ویژه خانواده‌ها نسبت به عواقب اینگونه جرائم نیز باید انجام گیرد.

وی نسبت به جرائم پنهان و آسیب‌ها و نابسامانی در حوزه فضای مجازی هشدار داد و گفت: باید در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و ارتقاء سواد رسانه برای خانواده‌ها برنامه ریزی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، تاکید کرد: ارتقاء سواد رسانه، جامعه را نسبت به آسیب‌های فضای مجازی و بسیاری از زمینه‌های جرم و آسیب‌های مرتبط با این فضا آگاه می‌کند.

وی ضمن تقدیر از دادستان سابق شهرستان خاتم که ریل گذاری مبارزه با فساد را در این شهرستان انجام داد و زمینه‌های بسیار خوبی برای حمایت از خانوده‌های بزه دیده و خانواده زندانیان نیازمند فراهم کرد، گفت: امید است دادستان جدید با تلاش مضاعف، زمینه خدمت بهتر و موفقیت‌های بیشتر برای مردم شهرستان را فراهم آورد.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از سیدجمال الدین طباطبایی، محمد فیاض فر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم معرفی شد.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *