مردم به شایعات در مورد زلزله توجه نکنند

16:06 - 05 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۷۰۱
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: شهروندان اخبار زلزله را تنها از طریق ستاد بحران استان و رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

مردم به شایعات در مورد زلزله توجه نکنند

به گزارش گروه جامعه سرهنگ علی کریمی با تاکید بر این که بازار شایعات در این مواقع همواره داغ است و مردم باید هوشیار باشند و به آن‌ها اهمیتی ندهند، اظهار داشت: زمانی که اتفاقی در کشور می‌افتد افراد سودجو وارد عمل شده و با اهداف مختلف از جمله جذب کاربر یا کسب منافع مالی و سیاسی دست به تولید اخبار کذب و شایعه زده و آرامش و امنیت روانی مردم را بر هم می‌زنند؛ یکی از اتفاقات اخیر زلزله رخ داده در استان کرمانشاه می‌باشد که لحظاتی پس از وقوع آن در کلیه شبکه‌های اجتماعی اخبار و مطالب کذب پیرامون این حادثه منتشر شد.

وی افزود: مدیران برخی از کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام اقدام به انتشار اخبار خلاف واقع در خصوص زلزله می‌کنند که این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی و برهم خوردن جو روانی مردم می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفاته عده‌ای نیز این اخبار را پذیرفته و اقدام به بازنشر آن می‌کنند که از کاربران فضای مجازی می‌خواهیم به شایعات و دروغ‌پردازی‌های برخی شبکه‌های مجازی در خصوص زلزله توجه نکرده و به آن دامن نزنند و اخبار زلزله را تنها از طریق ستاد بحران استان و رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: پرسنل پلیس فتا استان در آماده باش کامل به سر می‌برند و در حال رصد کانال‌هایی هستند که اقدام به انتشار اخبار کذب در خصوص زلزله می‌کنند.

کریمی گفت: انتشار شایعه و تشویش اذهان عمومی جرم بوده و قطعاً با گردانندگان صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی که اقدام به انتشار اخبار کذب در خصوص زلزله می‌کنند برخوردی قاطع صورت می‌گیرد. مردم عزیز می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای‌مجازی با مراجعه حضوری یا از طریق سایت پلیس‌فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir در بخش مرکز فوریت‌های سایبری و لینک ثبت گزارش‌های مردمی عنوان کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *