پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم در استان کردستان از قصاص نفس شد

14:28 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۱۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم در استان کردستان از قصاص نفس شد
رئیس کل دادگستری استان کردستان از رهایی یک محکوم از قصاص نفس پس از ۴ سال در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» و در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اعلام خبر سازش در یک پرونده قصاص نفس در استان کردستان، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ و در پی وقوع یک جنایت بر نفس در شهرستان سقز، پرونده با شکایت اولیای دم در دادگستری سقز تشکیل شد.

وی افزود: پس از گذشت ۴ سال در قالب پویش «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح شهرستان سقز و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط معتمدان، ریش سفیدان و سفیران صلح شهرستان سقز و با تلاش‌ها و پیگیر‌های مجموعه دادگستری سقز در نهایت خانواده محکوم موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیای دم شدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: با آزادی این زندانی، نخستین پرونده قصاص نفس در سال جدید در ماه مبارک رمضان منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر حمایت دستگاه قضایی از نهاد‌های صلح و سازش در استان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی، مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف این دستگاه است که یکی از بستر‌های مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات البین است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *