۲۱ زندانی نیازمند مالی از زندان‌های ایلام با حضور رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور آزاد شدند

16:55 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۱۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۱ زندانی نیازمند مالی از زندان‌های ایلام با حضور رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور آزاد شدند
۲۱ زندانی نیازمند مالی با همت خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان با حضور رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور و رئیس کل دادگستری ایلام به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

خبرگزاری میزان -  حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور از زندان مرکزی ایلام بازدید کرد.

مراسم آزادی زندانیان در آستانه سال نو با حضور رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور و رئیس کل دادگستری ایلام برگزار شد و ۲۱ زندانی نیازمند مالی با همت خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ضمن تقدیر از تلاش‌های اثربخش مسئولین زندان‌های ایلام و خدمات قابل توجهی که در نظام زندانبانی اسلامی به جامعه مددجویان ارائه می‌شود، گفت: در زندان کرامت انسانی زندانیان رعایت شده و به حقوق شهروندی آنان توجه می‌شود.

وی افزود: تلاش مراجع قضایی و مسئولین زندان، کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری از مجازات جایگزین حبس است.

 رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور در ادامه خطاب به زندانیان اذعان کرد: خیرین و نهاد‌های مرتبط دست به دست هم داده اند که شما از زندان آزاد شوید و در آستانه سال نو به آغوش خانواده خود بازگشت و برای جامعه به عنوان فردی مفید ایفای نقش کنید و حتی به صورت خداپسندانه به جمع خیرین بپیوندید.

احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام در ابتدای این مراسم گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۷۰ زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شده اند که در دوسال گذشته آمار آزادی به بیش از ۵۰۰ زندانی مالی می‌رسد. وی افزود: برای ۳۳ درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است و ۴۰ درصد از محکومین واجد شرایط در ۲۷ رشته فنی و حرفه‌ای در حال مهارت آموزی هستند.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام به خدمات حمایتی برای زندانیان و خانواده‌های آنان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ بسته حمایتی و معیشتی در بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شده است. گفتنی است در ادامه این مراسم معاون قوه قضاییه از بند زندان مرکزی بازدید کرد و با زندانیان دیداری چهره به چهره داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *