سخنگوی قوه قضاییه: حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را محکوم می‌کنیم/ سوئد همه ارتباطات حمید نوری را قطع کرده است

11:19 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۱۹۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد که حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل از سوی کشورهایی صورت گرفته که در آنها بیشترین ظلم و ستم علیه زنان صورت می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه با محکوم کردن حذف مقام ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: این بدعت حقوقی در ادامه فشارهای سیاسی به مردم و به‌ویژه زنان گرامی ایران اسلامی قابل ارزیابی است؛ این اقدام برای لاپوشانی سیاست‌ها و اقدامات مخرب ضد فرهنگی و اخلاقی کشورهای مدعی علیه جامعه زنان در سراسر جهان طراحی و اجرایی شده است.

«ستایشی» یادآور شد: هدایتگری و زمینه‌چینی این اقدام توسط کسانی صورت گرفت که در کشورهای آنها بیشترین ظلم و ستم جنسیتی، حقوقی و نابرابرهای اجتماعی علیه زنان صورت می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این مطلب که امروزه در هزاره سوم میلادی همچنان مسئله زشت برده‌داری و بهره‌گیری علیه زنان به بدترین شکل در این کشورها شاهد هستیم، یادآور شد: این اقدامات رسما از سوی مدعیان حقوق بشر و مدعیان حقوق زن به صورت هدفمند و ساختاری دنبال می‌شود و در این میان هیچ صدایی هم از مدعیان حقوق زن به گوش نمی‌رسد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه آنها زنان و کودکان سراسر جهان را به ابزاری برای تجارت ناپاک خود تبدیل کردند، گفت: عاملین اساسی این جنایت‌ها مدعی حقوق بشر و حقوق زن نیز شده‎اند و علیه بانوان ما اقدام نابخردانه اخیر را مرتکب شدند.

«ستایشی» بیان کرد: حذف ایران از کنوانسیون مقام زن در حقیقت اقدام علیه رشد و بالندگی بانوان ایرانی در طول چهار دهه گذشته است، چرا که در طول ۴۰ سال اخیر پیشرفت بانوان پاکدامن و پیشروی ایران در زمینه‌های تحقیقاتی، دانشگاهی، پزشکی، فرهنگی، سیاسی، علمی، ورزشی و صنعتی جهشی خیره‎کننده بوده است.

وی افزود: معتقدم به دلیل اینکه تمام این بالندگی‌ها در سایه نام مقدس ایران یکپارچه اسلامی صورت گرفته موجب رعب و وحشت غرب بوده تا با اقدام اخیر از انتقال این پیام از شنیده شدن صدای بانوان ایران جلوگیری کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در کشور ما برخلاف کشورهای مدعی حقوق زنان، زن مظهر جمال الهی و دارای کرامت انسانی و برخوردار از خصائص برجسته الهی، اداره کننده نهاد خانواده و تربیت کننده آینده جامعه است و نمونه بارز این ادعا حضور بی‌نظیر بانوان در تمام عرصه‌های فردی و اجتماعی است.

«ستایشی» تاکید کرد: جامعه بین‌المللی نسبت به بدعت حقوقی حذف ظالمانه و سیاسی خود اعاده حیثیت کرده و نگذراند بیش از این ارزش قانون توسط قلدران ضد زن، لگدمال شود.

اقدامات قوه قضاییه برای آزادی «حمید نوری»

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص پرونده «حمید نوری»، شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد گفت: ۳۷ ماه ( ۱۲۰۰ روز) از بازداشت سیاسی آقای نوری در سلول انفرادی می‌گذرد؛ بیش از یک ماه و نیم است همه ارتباطات حمید نوری با خانواده‌اش قطع شده است.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی این شهروند استفاده خواهد کرد.

«ستایشی» گفت: اگر دولت سوئد رویه‌های مغرضانه سیاسی خود را کنار بگذارد و خود را از تاثیرپذیری از گروهک تروریستی منافقین رها کند چیزی جز حکم برائت و تادیه خسارت برای حمید نوری نخواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه در تشریح پرونده بازداشت حمید نوری یادآور شد: رای بدوی که صادر شده، وکیل پرونده به این رای اعتراض کرده است؛ رسیدگی دادگاه تجدید نظر سوئد بعد سال جدید میلادی(دی ماه) آغاز می شود.

«ستایشی گفت: قوه قضاییه و دادستان کل با همتای سوئدی مکاتبه کرده و به فرایند رسیدگی و نقض حقوق قانونی حمید نوری با جدیت معترض شده است؛ همین اقدام هم از طریق معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و هم از طریق نهادهای حقوق بشری به عمل آمده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *