پیشگیری از تعطیلی مراکز متعدد تولیدی و جلوگیری از بیکاری تعداد قابل توجهی از نیرو‌های کار

16:27 - 11 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۲۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دادگستری استان خراسان رضوی به ویژه در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات و همچنین برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و اخلال گران در نظام اقتصادی به انجام رسانده که یکی از نتایج آن پیشگیری از تعطیلی مراکز متعدد تولیدی و جلوگیری از بیکاری تعداد قابل توجهی از نیرو‌های کار بوده است.
لزوم ترویج فرهنگ حمایت از منافع عمومی به جای منافع شخصیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در جمع مدیران اداره تصفیه امور ورشکستگی بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ ترجیح منافع عمومی بر منافع خصوصی تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی که در مراسم تکریم و معارفه مدیر تصفیه امور ورشکستگی در مشهد سخن می‌گفت با اشاره به شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با متجاوزان به حقوق ملت بزرگ ایران قرار داریم و تنها راه برون رفت از این شرایط پس از اتکال به خداوند متعال؛ وحدت، همدلی، کار جهادی و استقامت است.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه فرهنگ سایر ملت‌ها در شرایط مشابه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ حمایت از منافع عمومی در جامعه نهادینه شود تا آنجا که تمام آحاد جامعه با درک مطلوب از شرایط موجود منافع عمومی را بر منافع شخصی و خصوصی ترجیح دهند.

این مقام قضایی با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در زمینه حمایت از صنعت و تولید خاطر نشان کرد: براین اساس دادگستری استان خراسان رضوی به ویژه در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات و همچنین برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و اخلال گران در نظام اقتصادی به انجام رسانده که یکی از نتایج آن پیشگیری از تعطیلی مراکز متعدد تولیدی و جلوگیری از بیکاری تعداد قابل توجهی از نیرو‌های کار بوده است.

وی افزود: مدیران باید با هنرمندی، از ابزار‌های قانونی در جهت حفظ و تقویت منافع عمومی و به نفع مردم استفاده کنند و بر این اساس تضییع حقوق عمومی به نفع افراد و گروه‌های خاص به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تشریح بخشی از دستاورد‌های مجموعه قضایی در زمینه تصفیه امور ورشکستگی خاطر نشان کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی در جهت حفظ حقوق عامه مورد نظر مجموعه قضایی استان است و به مسئولان قبلی این موارد توصیه شده و به مدیران جدید نیز توصیه می‌کنیم در این راستا گام بردارند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات و خدمات جناب آقای قوی پنجه تقدیر و جناب آقای طاهر زاده بعنوان مدیر جدید تصفیه امور ورشکستگی معرفی شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *