برای خرید مودم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

14:09 - 10 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۶۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مودم‌ها در کنار سایر تجهیزات الکترونیک یکی از ابزار‌های مورد نیاز برای دسترسی به دنیای اینترنت است که در هنگام خرید آن باید به نکاتی توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، مودم‌ها در کنار سایر تجهیزات الکترونیک یکی از ابزار‌های مورد نیاز برای دسترسی به دنیای اینترنت است.
 
این وسایل که از زمان ظهور اینترنت، پا به عرصه گذاشته با تغییر زمان امکانات متنوع تری را پوشش می‌دهد، اما همچنان گسترش امواج اینترنت را به عنوان اصلی‌ترین هدف خود می‌داند.
 
مودم‌ها به دو دسته کابلی و بی سیم تقسیم می‌شوند که در مورد‌های بی سیم نیز از یک تا چهار پورت LAN برای اتصال شبکه‌ی کابلی هم در اختیارتان قرار می‌دهند.
 
این دستگاه‌ها از لحاظ فرکانس شامل دو مدل فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و فرکانس ۵ گیگاهرتز می‌شوند که در نوع نخست آن برد زیادی دارد و از موانع سخت مثل دیوار و … بهتر عبور می‌کند، اما در برابر تداخل موجی که به وسیله‌ی اشیای بیرونی (وسایل خانگی) ایجاد می‌شود، ضعیف‌تر می‌شود.
 
از جهتی در فرکانس ۵ گیگاهرتز، داده‌ها با سرعت بیشتری منتقل می‌شود، اما برد کمتری نسبت به ۲.۴ گیگاهرتز دارد و در اثر برخورد با موانع به‌سرعت تضعیف می‌شود.
 
برای هر شبکه‌ی بی‌سیم، عددی به عنوان حداکثر سرعت انتقال درون شبکه تعریف می‌شود که واحد اندازه‌گیری آن معمولا مگابیت بر ثانیه است.

نوع پورت در این دستگاه‌ها متفاوت است به گونه‌ای که در پورت LAN گیگابیتی (GbE)، سرعت انتقال به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد، حال اگر این سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه باشد، از اسم Fast Ethernet برای آن استفاده می‌کنند.
 
پورت دیگری هم داریم که سرعت انتقال آن ۱۰ گیگابیت بر ثانیه۱۰( GbE) است و در تجهیزات خیلی حرفه‌ای کاربرد دارد.
 
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید تعداد آنتن‌های آن است که، زیرا تعداد آنتن نشان‌دهنده‌ی قدرت سیگنال بی‌سیم است و تعداد بیشتر آن، به معنی بیشتر شدن پوشش‌دهی محدوده‌ی بی‌سیم خواهد بود.
 
برخی از مودم‌ها دارای پورت USB است که با استفاده از آن محتویات فلش مموری را از طریق شبکه‌ی بی‌سیم قابل دسترس کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *