خروج سه میلیون و ۴۶۱ هزار زائر اربعین از مرزهای کشور/ بازگشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به کشور

8:39 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۷۷۱۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر ستاد مرکزی اربعین، گفت: براساس اماری که در ساعت 7 صبح امروز دریافت کردیم سه میلیون و 461 هزار نفر زائر از مرزهای کشور خارج و 3 میلیون و 6هزار نفر وارد کشور شدند.

خبرگزاری میزان -مجید میر احمدی، دبیر ستاد مرکزی اربعین، گفت: براساس آماری که در ساعت 7 صبح امروز دریافت کردیم سه میلیون و 461 هزار نفر زائر از مرزهای کشور خارج و 3 میلیون و 6 هزار نفر وارد کشور شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیج ظرفیت شرکتهای اتوبوسرانی بخش خصوصی، نیروهای مسلح، سپاه و بخشی از وزارتخانه‌ها قریب به 10هزار دستگاه اتوبوس در حال انتقال زائرین هستند، ادامه داد: برای اولین سالی است که میزان ماندگاری زائرین به کمتر از نیم ساعت تغییر پیدا کرده است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: پرترددترین مرز مهران است.

بازگشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به کشور

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح وضعیت تردد زائران از مرزهای ۶ گانه کشور گفت: بحمدالله با کنترل و مدیریت مرزهای ۶ گانه و همچنین تامین امنیت مرزها توسط مرزبانان غیور انتظامی، تردد زائران در مرزها بدون هیچ گونه مشکلی صورت گرفت.

وی با اشاره به تردد خیل عظیم زائران از مرزها افزود: تاکنون ۳  میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از زائران از مرزهای ۶ گانه به سمت عتبات عالیات به صورت زمینی مشرف شدند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اظهار کرد: از این جمعیت مشرف شده به عتبات عالیات، تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بدون هیچ گونه مشکل امنیتی از طریق مرزهای زمینی به کشور‌ بازگشتند.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *