تاج: ۳ پرونده قضایی دارم که همه فوتبالی هستند/ هر کاری کردند رأی نیاورم/ نتایج کی‌روش را تضمین نمی‌کنم

15:15 - 17 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۳۲۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در این مدت 3 پرونده دارم که در طول مدیریتی قابل قبول است، هر ۳ پرونده فوتبالی است؛ هیچ چیز غیر از فوتبالی نیست.

خبرگزاری میزان - مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در نشست خبری خود که عصر امروز (پنجشنبه) در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: من خودم یکسری صحبت‌ها دارم که می‌خواهم عنوان کنم. حدود 40 سال است که کار مدیریتی می‌کنم و در بخش‌های مختلف کار کردم.

وی ادامه داد: به جز مدتی که در جنگ به‌عنوان یک سرباز خدمت می‌کردم، باقی بخش‌ها را می‌دانید که در باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن سال‌ها مدیر بودم، در رئیس هیئت مدیره بودم و … . در پرسپولیس نیز سال‌ها عضو هیئت مدیره بودم. در فدراسیون فوتبال هم به‌عنوان نایب رئیس اول و دوم و رئیس فدراسیون فعالیت داشتم. از سال 1368 تاکنون در فدراسیون فوتبال با عناوین مختلفی فعالیت داشتم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کار مدیریتی کار امر و نهی کردن و تصمیم گیری است که باید تصمیمات لازم برای اداره سازمان ها انجام داد. در معرض تصمیم گیری جدی قرار گرفته بودیم. در پرونده های اخیر قضایی که همه می‌گویند، مایلم مفصل صحبت کنم. در این مدت 3 پرونده دارم که در طول مدیریتی قابل قبول است. هر سه پرونده فوتبالی است؛ هیچ چیز غیر از فوتبالی نیست. مالی و... نیست.

*بازپرسی قرار منع تعقیب داده و شرایط را عادی دانسته

تاج افزود: بخشی از این پرونده‌ها بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال که به فیفا و AFC دادیم تصمیم بوده که تخلفات و گزارشات فوتبالی در ارکان قضایی فوتبال رسیدگی شود، منتها بعضی از دوستان این نوع پرونده‌ها را که بازرسی کل کشور که تعریفی که ما داریم، آنها چنین تعریفی از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ندارند. به همین دلیل پرونده‌ای که تشکیل دادند به دستگاه قضا بردند. یکی از سه پرونده مربوط به به‌کارگیری ۲ نفر بازنشسته است که ما متهمیم به اینکه عدم استفاده قوانین را انجام دادیم. یکی بهاروند و دیگری ساکت است.

وی ادامه داد: این پرونده‌ها هیچ کدام بحث سوءاستفاده مالی و... ندارد. فقط طرح شده که چرا ما بازنشستگانی که به موجب قانون بازنشسته بودند را به کار گرفتیم. البته ما دلایل متقنی را برای قاضی داشتیم که قاضی بدوی منع تعقیب داده و پرونده را مختومه کرده، بازرسی اعتراض کرده و این پرونده در شعب تجدیدنظر در حال بررسی است. موضوع دوم در خصوص فعالیت‌های من و همکارانم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این پرونده 14 نفر را متهم کرده؛ من، کفاشیان و بهاروند، عابدینی، حسن‌پور، جعفری که قبلا عضو هیات رئیسه سازمان لیگ بود و فوت شده که خدا رحمتش کند و تعداد دیگری هستند.

تاج تصریح کرد: اینها به بازپرسی رفته، بازپرسی منع تعقیب داده و شرایط را کاملا عادی دانسته، اما باز هم شکایت شده و برگشته. ما متهمیم به اعمال نفوذ و اینکه منافع کشور را ندیدیم و تخفیف غیرعادی دادیم. مثلا گفتند به کسی که تبلیغات محیطی را برعهده داشته تخفیف دادیم. استدلال ما برای بازپرسی که پذیرفته و منع تعقیب داده این بود که لیگ ما 18 تیمی بوده و بعد آن را 16 تیمی کردیم. 36 بازی حذف شده، ۳ دور تبلیغات دور زمین در ورزشگاه آزادی بوده، با اختلافی که با خود ورزشگاه داشتیم به ۲ دور تبدیل شد. بعلاوه اینکه باید بازی‌ها را در زمانی برگزار می‌کردیم که نه خیلی تاریک باشد و نه خیلی پیدا باشد. شورای تامین تشخیص داده که جلسات و بازی‌ها در ساعتی باشد که بتواند ترافیک را کنترل کند و مواردی از این دست که جنبه مدیریتی و ترک فعل دارد.

*ذهن مردم به این سمت رفته که چه پرونده ویلموتس فسادی داشته

وی افزود: دوستان گفتند شما فعل را ترک کردید و باید این کار را انجام بدهید. این پرونده با اینکه منع تعقیب خورده بود، باز بازپرسی اعتراض کرده و در حال رسیدگی است. در همان جا دادرسی شده و در همان شعبه رسیدگی می‌شود. اگر مثل قبلی برائت داد که فبه‌المراد، اگر نداد در شعب تجدیدنظر قابل رسیدگی است. پرونده سوم، پرونده ویلموتس است که تحت عنوان فساد ویلموتس مطرح است؛ یعنی همه جا می‌گویند ویلموتس و نمی‌گویند پرونده ویلموتس! کاملا با فساد عجین شده، شما ورزشی هستید و می‌دانید اگر هر سرمربی را ۲ ماه پولش را ندهند، می‌تواند بلافاصله برود فسخ قرارداد کند و از این قاعده افرادی مثل برانکو، استراماچونی، کالدرون و… استفاده کردند. همین هفته لیگ انگلیس مربی چلسی را اخراج کردند، تمام پولش را هم دادند، هیچ کس به دنبال فساد نیست که چه فسادی صورت گرفته که او اخراج شده، ولی در پرونده طوری رفتار شد که ذهن مردم به این سمت رفته که چه فسادی داشته است.

وی در خصوص مسائل مالی این پرونده عنوان کرد: دو میلیون یورو پول از شرکت شستا گرفته شده با مجوز معاون رئیس جمهور و شورای امنیت داخلی کشور، تمامی مصوباتش را هم داده‌ایم. تمام مربیانی که فسخ یکطرفه کردند تمام پولشان را گرفتند. تنها قراردادی که شکسته شد، قرارداد ویلموتس بوده که به نصف و بعد یک‌سوم تقلیل پیدا کرده، 6 میلیون یورو جریمه شدیم، حدود ۳ میلیون یورو هم جریمه و 5 درصد و… بوده و چون شکسته شد جریمه‌ها کاملا منتفی شد.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: پولی که از شستا گرفته شد دلار بوده که آن زمان 12 هزار تومان بود. ما دو میلیون یورو گرفتیم که می‌شود 24 میلیارد تومان. فدراسیون فوتبال در همین دوره 25 میلیارد تومان به شرکت شستا پول داده، یعنی یک میلیارد هم بیشتر از آن رقم بوده است. چون فدراسیون در فرصت 20 روزه درخواست تجدیدنظر نکرده رای قطعی شده و دو ساختمان هنوز در بحث شستا است. همه این را می‌دانند و ما به ریاست محترم قوه قضائیه‌ گفتیم که همه این پول را پرداخت کردیم. یک میلیارد هم بیشتر دادیم، امیدواریم با عنایت او و تجدیدنظرخواهی جدید بتوانیم این دو ساختمان را از معرض این هجمه خارج کنیم.

*فقط آدم‌ربایی قتل در پرونده‌هایم نبود!

تاج با بیان اینکه بحث دیگری هم در مورد فولاد مبارکه مطرح شده، گفت: دیدم نماینده محترمی گفته رد پای 91 هزار میلیارد تومانی یا دلاری وجود دارد. در کل آن پرونده چون بازنشسته فولاد مبارکه هستم، وقتی قانون بازنشستگی آمد من رئیس فدراسیون بودم. سلطانی‌فر و وزیر صمت تدبیر کردند که من اعاده کار شوم و با این مسئله بتوانم در فدراسیون بمانم، چون آن زمان مقدماتی جام جهانی بود و بعد هم جام ملت‌های آسیا را داشتیم. در اعاده کار ۳ سال حقوق بازنشستگی من قطع شد و از فولاد مبارکه هم حقوقی گرفتم که جمعش شد 900 تومان، یعنی برای ۳ سال می‌شود ماهی 20 تومان. آن زمان 22 تومان می‌گرفتم که 2 تومان هم کم شد، این را انتشار دادند، بعد گفتند انتشارش غیرقانونی بوده است.

وی تصریح کرد: این سه پرونده و یک پرونده باز فولاد مبارکه هست، اگر هر کسی هر پرونده دیگری از من دارد، منتشر کند. من گله‌هایی دارم از افرادی که در یک هفته گذشته به یکباره کار سازمان‌یافته‌ای را انجام دادند. معلوم است که نمی‌تواند کار یک نفر باشد. یک مجموعه‌ای که می‌دانم کانونش در چه شبکه‌ای و کجا هست. به یکباره همه رسانه‌ها نوشتند که مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه کل جرائم تاج را اعلام کرد که در آن فقط آدم‌ربایی و قتل نبود! اگر آنها را هم اضافه می‌کردند تقریبا همه جرایم وجود داشت. در مورد همین سه پرونده هم هست و هیچ چیز دیگری نیست.

*از سخنگوی قوه قضائیه تشکر می‌کنم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من پیگیری کردم، قوه قضائیه محبت کرد، از سخنگوی قوه قضائیه تشکر می‌کنم که اعلام کرد چنین چیزی توسط قوه قضائیه اعلام نشده و تاکید کردند تنها نامه‌ای که از قوه قضائیه برای فدراسیون فوتبال آمده استعلام دبیرکل فدراسیون بوده از دادستان تهران، گفته؛ این سه کاندید چند پرونده باز دارند؟ دادستان تهران هم به درستی همین سه پرونده را ذکر کرده و شرح داده و اعلام کرده نسبت به آن اعتراض شده و در حال بررسی است. تمام پرونده‌های بدوی و صلاحیت‌ها را خوانده‌ام و کپی گرفته‌ام روزی آنها را منتشر خواهم کرد تا معلوم شود خیلی‌ها چه کار کرده‌اند.

تاج گفت: نامه‌ای از دادستانی تهران راجع به کاندیداها آمد و پرونده‌هایی را مطرح کرده و چیزهایی است که من نمی‌خواهم به آن اشاره کنم. به یکباره همه اینها منتشر شد. البته در خصوص پرونده ویلموتس رسیدگی شروع نشده، آن دوتا شروع شده و منع تعقیب خورده و جلب بازرسی شده ولی در خصوص پرونده ویلموتس ما به صورت کافی، وافی، محکم به بازپرس محترم توضیح دادیم، 3 – 4 بار هم رفتیم، توضیحات کافی دادیم ولی آنچه که فیفا گفته بود این بود که همه این مسائل باید در ارکان فوتبالی رسیدگی شود. یک‌بار کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیدگی کردند و منع تعقیب هم ارائه شده است. ولی می‌گذاریم که ببینیم که قوه قضاییه که بسیار قابل احترام هم است رسیدگی کند و حتما پاسخگو خواهیم بود.

*۲ نماینده‌ مجلس بیش از حد دلواپس فوتبال هستند

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ۲ نماینده از من اسم بردند وگرنه من اسم کسی را نمی‌خواستم ذکر کنم. ۲ سال سکوت کردم چون باید این مراحل مسیر خودش را طی می‌کرد. قاضی‌زاده هاشمی مدام در این مدت مرا متهم به پرونده ویلموتس می‌کرد، اما قوه قضاییه به عنوان نهاد قضایی که یک مرجع دینی بر این قوه ریاست دارد، من تابع این قوه هستم. قاضی‌زاده هاشمی نبايد جای قوه قضاییه تصمیم بگیرد. وی اگر به فوتبال علاقه دارد به فکر حوزه خودش و فوتبال استان خراسان باشد.

وی افزود: همه نمایندگان مجلس این ۲ نفر نیستند و همه حق دارند از ما سئوال کند و من و اعضای هیئت رییسه موظف به پاسخگویی هستیم. از این ۲ نماینده‌ای که بیش از حد دلواپس فوتبال هستند سوالی دارن و آن اینکه شما عضو نظارت بر صدا و سیما هستید، اما چرا تاکنون در مورد هزاران میلیارد تومانی که بابت حق پخش به فوتبال نمی‌رسد، حرفی نمی‌زنند؟ بزرگترین بدهکار فوتبال (صدا و سیما)، بزرگترین طلبکار فوتبال شده است و هر شب برنامه‌های مختلف راجع به فدراسیون جدید پخش می‌کنند. کل این ماجرا تصمیم چند مدیر و ۲ نماینده است. هر کاری کردند که من رأی نیاورم، اما با تصمیم‌ قاطع مجمع ۵۱ رای آوردم.

*به زودی درباره همه پرونده‌ها افشاگری خواهم کرد

تاج تصریح کرد: به زودی راجع به همه پرونده‌ها افشاگری خواهم کرد. برای انتخابات تنها عدم‌ سوءپیشینه لازم است و این یعنی آنکه فرد کاندیدا پرونده موثری نداشته باشد‌. در مجموع امیدوارم حق پخش هم در مطالبات نمایندگان مجلس باشد. معتقدم صدا و سیما توان پرداخت این پول را ندارد و از طرفی دیگر برخی باشگاه‌های دولتی که کاملاً از بیت‌المال پول می‌گیرند حقی در قانون حق پخش نخواهند داشت. برای حق پخش طرحی دارم که به نفع فوتبال و صدا و سیماست. حق پخش فقط برای باشگاه میزبان خواهد بود و امیدواریم با این پول در زاهدان، خرم آباد و کرمانشاه هم تیم داشته باشيم و فقط شهرهای کارخانه‌دار در لیگ نباشند.

*تغییر اسکوچیچ به نفع فوتبال است

وی درباره تغییرات روی نیمکت تیم ملی گفت: اسکوچیچ مربی بسیار محترمی بود و واقعاً کنار گذاشتن او برای من سخت بود. اسکوچیچ در سخت‌ترین شرایط هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفت و ما را به جام جهانی رساند و خواهش می‌کنم به افتخار زحماتش دست بزنید. در نهایت به این‌نتیجه رسیدیم تغییر اسکوچیچ به نفع فوتبال است. من هم نتایج کی‌روش را تضمین نمی‌کنم، اما سابقه کی‌روش و روندی که او طی کرده بود ما را بر آن داشت تا تغییراتی در کادرفنی ایجاد شود. این ریسک را هم فقط به خاطر کشورم و ایران انجام داد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: کلاً عده‌ای مخالف بنده و در عین حال کی‌روش هستند و با اینکه حرف همه منتقدان را قبول دارم، اما درخواست می‌کنم در این مدت کوتاه همدل باشیم. جزو ۳۲ کشور مهم فوتبال جهان هستیم و باید با برنامه‌ریزی پیش برویم. سوابق کی‌روش بر همه روشن است. بزرگترین افتخار بنده در زمان کی‌روش بود که ۲ بار متوالی راهی جام جهانی شدیم و بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی رقم خورد. پاداش‌هایی از جمله خودرو، سکه و ... بوده که در هیچ کدام نامی از من نیست. ۱۳ سال در فدراسیون فوتبال بودم و یک ریال حقوق نگرفته‌ام.

*راحت‌تر بود که کنار بنشینم، اما دلواپس تیم ملی بودم

تاج تصریح کرد: به نظرم ۳ پرونده باز برای ۳۰ سال مدیریت و بیش از ۱۰ سال حضور در فدراسیون، منطقی است. تلاش ما شادی مردم است و به خدا قسم برای من راحت‌تر بود که کنار بنشینم، اما دلواپس تیم ملی بودم. در دولت کارگروهی برای حمایت از تیم‌ملی تشکیل شده و وقتی این‌ پشتیبانی‌ها است چرا نباید کمک کنیم. به نطرم بازگرداندن کی‌روش تصمیم درستی بود.

وی عنوان کرد: الگوبرداری از کشور آلمان داریم که بهترین گزینه برای تیم‌های ملی مربیان داخلی هستند. به همین دلیل یکی از بهترین و جوانترین مربیان داخلی کنار کی‌روش فعالیت خواهد داشت و امیدواریم روزی جواد نکونام و دیگر مربیان سکاندار تیم ملی فوتبال باشند. از همین رو قرارداد کی‌روش را موقت تنظیم کردیم و ماهی ۵۰ هزار دلار و برای ۳ ماه تا پایان جام جهانی است و همچنین امکان تمدید این قرارداد تا پایان جام ملت‌های آسیا است‌‌. این قرارداد برای کی‌روش هم خوبی‌هایی داشت و او برای پنجمین بار در جام جهانی خواهد بود.

*تیم‌های ملی متعلق به من، نمایندگان مجلس یا صداوسیما نیست

رئیس فدراسیون فوتبال بیان داشت: حساب تلویزیون جداست، اما از همه خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی که انتقاد کردند، متشکرم. من هم وقتی این‌ همه از فساد در پرونده ویلموتس صحبت‌ می‌شد، شک می‌کردم و از خودم می‌پرسیدم که نکند پولی برده و خورده شده و خبر نداریم. از نمایندگان عزیز مجلس خواهش می‌کنم که همه کمک کنند و تیم ملی را از خودشان بدانند و انتقاداتی که در صدا و سیما می‌شود منصفانه باشد، حداقل یک نفر از ما را هم دعوت کنند تا پاسخ دهیم. هر ۸ تیم‌ملی متعلق به من یا صدا و سیما نیست و متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی، شهدای گرانقدر و جانبازانی است که هنوز نفس کشیدن برایشان سخت است. باید دل مردم را شاد کنیم و همه تلاش‌مان اینست که در ۳ بازی سخت جام جهانی که یکی از انگیزه‌های من برای بازگشت بود بهترین نتایج را بگیریم.

*VAR اولویت من و جزو کارهای نکرده فدراسیون فوتبال است

مهدی تاج در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان درباره تعیین تکلیف کمک داور ویدیویی در فوتبال اظهار داشت: یکی از گرفتاری‌های ما در مورد VAR هست و الان فقط فغانی را داریم برای جام جهانی. دقیقا نمی‌دانم چند داور الیت داریم اما زمان را از دست دادیم و هیچ داور بین‌المللی نداریم. VAR کلا هزینه نیست و درآمد است و این VAR را برخی میلیون‌ها دلار می‌دهند که برنده شوند. رسانه ملی یک شرکتی را پیشنهاد داده که مورد تاییدشان است. ۲ شرکت اسراییلی و آمریکایی مورد تایید فیفا هم هستند که ما تمایلی به همکاری نداریم. VAR در اولویت من بود و این جزو کارهای نکرده در فدراسیون فوتبال است.

وی افزود: نمی‌دانم کی‌روش فردا بیاید و این وضعیت چمن کمپ را ببیند چه خواهد گفت. یک زمانی کی‌روش حتی به من هم اجازه نداد با کفش روی این چمن راه بروم. سریعا با یک مجموعه در رابطه با VAR قرارداد خواهیم بست و هرچند کار یک شبه نیست، اما یک الزام است.

*۲۰ میلیون دلاری که در فیفا داریم فوتبال ما را متحول می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تعیین تکلیف پول‌های بولکه شده ایران در‌ فیفا و آسیا گفت: بیشتر پول بلوکه شده ایران توسط فیفا مربوط به توسعه فوتبال است و درصدی هم برای باشگاه‌هاست. ۲۰ میلیون دلاری که در فیفا داریم واقعاً می‌تواند فوتبال را متحول کند و در سالیان قبل هم بیشتر این پول برای هزینه‌های عمرانی فوتبال بود.

وی‌ درباره قرارداد کی‌روش و دستیارانش گفت: قرارداد کی‌روش و تمام جزئیات این قرارداد طی شده است. کی‌روش قطعا در اردوی اتریش بالای سر تیم ملی فوتبال خواهد بود. عده‌ای به من گفتند چرا پس از رفتن دوباره برگشتید؟ حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا واقعا مردم را ناراحت کرد. خیلی بد است که یک گروه کره‌ای و ژاپنی بیایند ما را بررسی کنند. برای همین مجوز دادند که یک تیم داخلی مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشد که در نهایت فعالیت این کمیته معلق شد. به شیخ سلمان نامه زده‌ام که در اولین جلسه اجرایی AFC یک جلسه داشته باشیم تا مجوز حرفه‌ای را بگیریم. نتایج لیگ امسال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تاثیری ندارد.

*شاید خیلی‌ها من را نپسندند، اما با نظر مجمع رأی گرفته‌ام

وی افزود: علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران است و احتمال دارد که خیلی افراد من را نپسندند، اما من با نظر مجمع رای گرفته‌ام. برای همه این اسطوره‌ها احترام قائلم و هر موقع پیشنهادی داشته باشند به دیده منت خواهم پذیرفت.

تاج درباره سلامتی‌اش عنوان کرد: یک دوره‌ای با مشکل قلبی روبرو شدم و استند گذاشتم. حتی در کمپ تیم‌های ملی و زمانی که می‌خواستم به مجمع فوتبال بوشهر بروم، سکته کردم و آن زمان پزشکم گفت که صلاح نیست فعالیت جدی داشته باشم. در آن زمان وزیر ورزش آمدند و با پزشک معالج بنده صحبت‌هایی شد، اما اکنون که برگشتم شرایط جسمی بهتری دارم.

استعفای استیلی؟ من استعفایی از استیلی ندیدم و باید از زحمات او تشکر کنم.

تاج درخصوص‌‌ مخالفت باشگاه فولاد با جدایی نکونام گفت: امیدوارم مشکل جواد نکونام حل شود تا بتوانیم او را یک مربی برای زمان حال و سرمربی برای آینده تیم ملی داشته باشیم.

*رفتار ما و کی‌روش باید مانند قبل مناسب باشد

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم برای ما بحث اخلاق مداری است که در فرمایشات رهبری هم بود که معنویت در فوتبال بیشتر شود. از همین رو در حال تشکیل کمیته‌ای هستیم که حداقل از ورود برخی مربیان و بازیکنان به کشور جلوگیری شود که یک نمونه آن هم در ویلموتس بود. موضوع دیگر بحث دلالی است که در ترانسفر بازیکنان و مربیان ریشه دوانده که باعث افزایش بی‌رویه قیمت بازیکنان می‌شود و شکایت‌های بین‌المللی برای باشگاه‌ها به دنبال می‌آورد.

تاج درباره سابقه منفی کی‌روش در برخورد با متولیان فوتبال کشور تصریح کرد: بد است که از عباراتی مانند ارباب و نوکر برای یک مربی استفاده کنیم. در مجموع اعتقادم اینست که رفتار ما و کی‌روش باید همانند قبل مناسب باشد و این حق ماست که از فردی که استخدام کردیم، کار بخواهیم و این بحث ارباب و نوکری نیست. به زعم من باید فدراسیون فوتبال در مورد پرونده‌های بنده قضاوت کند، چرا که ما به عنوان یک نهاد تابع مقررات داخلی و فیفا هستیم‌. اگر دزدی یا فسادی در فدراسیون فوتبال رخ دهد پس از تشخیص از سوی این نهاد، از طرف قوه قضاییه و طبق قوانین مجرم شناخته خواهد شد و فیفا هم‌ آن فرد را محروم می‌کند.

*به گزینه دیگری به جای نکونام فکر نکرده‌ایم

وی درباره مخالفت باشگاه فولاد با حضور‌ نکونام در تیم ملی گفت: راجع با نکونام امیدوار به حل مشکل هستم ولی بدون مقدمه هم اسم نکونام مطرح نشده بود. اگر در نهایت نکونام نشد، به فرد جایگزین فکر نکردیم، اما قطعا در صورت حل نشدن مشکل نکونام باز هم یک مربی ایرانی کنار کی‌روش خواهد بود. با آمدن کی‌روش نظم‌خاصی حاکم خواهد شد. مدیر تیم‌ملی حتما انتخاب خواهیم کرد ولی هنوز به فرد نهایی نرسیدیم.

*درخصوص قاضی‌زاده هاشمی باید بگویم شاید ایشان را امسب و فردا صبح در تلویزیون ببینیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در دوره‌های قبل انتخابات برگزار می‌گردیم و فقط یک سوءپیشینه می گرفتیم و اصلا نیازی نبود که دبیرکل استعلام بگیرد و فقط کمیته بدوی باید اعضای منتخب و رییس فدراسیون را تایید کنند که خوشبختانه امضا کردند. نمایندگان AFC ساعت‌ها با اعضای کمیته بدوی صحبت کردند و تمام مراحل انتخابات را تایید کردند‌.

*جواب بسیار عالی و متقن همراه با احکام قضایی و دولتی در نامه به فیفا زدیم

تاج درباره محتوای نامه فیفا به فدراسیون فوتبال و پاسخ به این نامه درباره حواشی دیدار ایران و لبنان در مشهد عنوان کرد: فدراسیون فوتبال حواشی مشهد را تایید نمی‌کند و با اینکه صعود کرده بودیم بهتر بود برای بانوان ۷-۸ هزار نفر اختصاص می‌دهند. رییس جمهور دستور داد که با خاطیان مشهد برخورد شود و رییس قوه قضاییه دادستان را مأمور کرده که خاطیان را محروم کند. این اقدامات پرخاشگرانه مورد تایید فدراسیون فوتبال، دولت و قوه قضاییه نیست. در جلسه هیأت اجرایی اینفانتینو گفت که نگران بحث بانوان در ایران هستیم من در آنجا پاسخ دادم که دولت ایران به این اتفاق واکنش نشان داده است و شیخ سلمان هم حرفم را تایید کرد. جواب بسیار عالی و متقن همراه با احکام قضایی و دولتی در نامه به فیفا زدیم و اعلام کردیم که ضمن مخالفت هیچ نهاد حاکمیتی در این اتفاق نقش نداشته‌اند.

وی افزود: فوتبال ایران افتخار آسیاست و این اذعان مدیران AFC است. کی‌روش در مصر و کلمبیا موفق نبود ولی در جاهایی هم موفق بود‌. نیت تسویه حساب با کسی ندارم و هدفمان اعتلای تیم‌ملی فوتبال است.

*حال فوتبال بانوان خوب نیست

رئیس فدراسیون فوتبال بیان داشت: انتخاب کی‌روش تنها نظر من‌ نبود و حاصل جمع نظرات بود. تصمیم هیات رییسه این شد که کی‌روش برگردد. همه چیز کامل سیاه و سفید نیست. قطری‌ها دوست صمیمی من‌ هستند و همین امروز باید به قطر می‌رفتم. گرفتاری دیگری داشتم که امکان سفر نبود و موضوع ممنوع‌الخروجی در کار نیست. از زمان بنده قرارداد دوستانه بسیار خوبی با شیخ احمد بستیم که در ۲ سال گذشته هم تیم‌ملی از این تفاهم نامه برای برپایی اردوهایش استفاده کرد. در عرصه سیاسی و ورزشی، کشور قطر دوست و برادر ماست.

وی افزود : من از درز اطلاعات فدراسیون به بیرون خیلی ناراحت می‌شوم. آقای اصولی کار اصولی انجام داد و از ما پرسید که چه بگویم و تصمیم بر این شد که او فعلاً تایید نکند و بحث اختلاف نظر نبود. البته تا آن جلسه هیات رییسه هم باید پایان کار اسکچوچیچ نهایی می‌شد و هم اینکه قرارداد کی‌روش نهایی می‌شد.

تاج درباره شرایط تیم ملی فوتبال زنان گفت: حال فوتبال بانوان خوب نیست و باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و هر چند نتایج خوبی در این سال‌ها گرفته شد اما باید تداوم داشته باشد. در بحث مدیریت فوتبال بانوان در بخش کلان باید فکر اساسی اندیشیده شود.

*در انتخاب کی‌روش هیچ توصیه‌ای از نهادهای غیرفوتبالی نشده

وی افزود : ان شالله مشکل ساختمان فدراسیون و پرسپولیس حل شود. این ساختمان برای فدراسیون فوتبال کوچک است. یک زمینی را زمان اینفانتینو کلنگ زدیم و باید در این دوره کار کنیم تا حداقل به مراحل پایانی برسیم. اگر فعالیتی در زمین نشود از ما خواهند گرفت و اگر فعالیتی نکنیم شاید با پارکینگ تغییر کاربری بدهند.

تاج تصریح کرد: برای موضوع کی‌روش هیچ توصیه‌ای از نهادهای غیر فوتبالی نشده است و با همفکری هیات رییسه او را آوردیم‌. اگر کی‌روش تیم‌ملی را به مرحله بعدی ببرد ۱۲ درصد از پاداش صعود از مرحله اول به یک هشتم نهایی را خواهد گرفت. اگر برای ۳ بازی پاداشی در نظر باشد برای کی‌روش ۲ برابر تعلق خواهد گرفت.

*تنها ماجدی موافق کی‌روش نبود و بقیه موافق بودند. به خاطر شخصیت و البته توانایی فنی اسکوچیچ، بحث تیم امید مطرح شد و باید او تصمیم بگیرد.

*ساختار فوتبال خیلی اداری نیست و باید ساعات رفت و آمد و کلا وضعیت فدراسیون فوتبال اداری شود. برخی افراد خودشان را کارمند فدراسیون نمی‌دانند. یک خبر فدراسیون باید به تمام رسانه‌ها داده شود و نه اینکه انحصار خبری بر حسب رفاقت‌ها پیش بیاید. باید به وضعیت خبرنگاران مقابل فدراسیون سامان داده شود و مثلا یک روز خاص برای پاسخگویی به سوالات مشخص شود تا سخنگوی فدراسیون جواب دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *