بیش از 3 هزار پرونده در دادگستری بوشهر با سازش مختومه شد

8:46 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۱۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: در 4 ماهه نخست امسال با جلب رضایت و گذشت اولیای دم، 2 محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند.

علی جمادی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری و شورای حل اختلاف استان بوشهر در رابطه با ایجاد سازش در پرونده‌ها، با بیان اینکه باید با تلاش بیشتر فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش داد و این امر را در جامعه نهادینه کرد، افزود: به همین منظور در راستای کاهش پرونده‌های قضایی و کاهش جمعیت کیفری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در شورای حل اختلاف استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ورود تعداد 3 هزار و 668 فقره پرونده به دادگستری استان بوشهر در 4 ماهه نخست سال‌جاری، اعلام کرد: از سال‌های گذشته نیز تعداد 2 هزار و 608 فقره پرونده در محاکم استان موجود بود که مجموعا 3 هزار و 434 فقره پرونده دراین بازه زمانی با سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، با بیان اینکه در 4 ماهه نخست سال‌جاری ‌تعداد یک هزار و 900 پرونده قابل سازش به شوراهای حل اختلاف استان بوشهر ارجاع شده است، افزود: از این تعداد با همت اعضا شوراها ی استان در 665 فقره پرونده ایجاد سازش شده که بر این اساس میانگین سازش در شوراهای حل اختلاف استان در این بازه زمانی 35 درصد بوده است.

   جمادی همچنین با تقدیر و تشکر از زحمات همکاران دادگستری و اعضا شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، اعلام کرد: در 4 ماهه نخست امسال با جلب رضایت و گذشت اولیای دم، نیز 2 محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید:

۳۱ درصد پرونده‌های قابل سازش در شوراهای حل اختلاف استان بوشهر در یک‌سال گذشته مصالحه شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *