مرگ 500 زندانی بومی در زندان‌های استرالیا طی 3 دهه

10:00 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۸۶۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان زندانی در استرالیا با نرخ قابل توجهی در مراکز اصلاحی این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری میزان – مرگ یک زندانی بومی در زندان شهر «پورت فیلیپ» استرالیا در ماه آگوست سال جاری، موضوع بی توجهی به نیازهای بهداشتی و درمانی زندانیان بومی در استرالیا را بار دیگر به بحث روز حقوق بشری تبدیل کرد.

به گزارش «اس بی اس و sheppnews»، مرگ یک زندانی بومی 32 ساله در زندانی در استرالیا، سبب شد تا توجه به سمت وضعیت جسمانی و پزشکی زندانیان بومی در این کشور جلب شود.

در ماه می نیز جسد یک زندانی بومی 29 ساله در یک زندان دیگر در استرالیا پیدا شده و در ماه مارس نیز یک زندانی بومی 22 ساله در زندان جان خود را از دست داد.

با وجود این، اداره زندان‌های استرالیا می‌گوید که هیچ چیز مشکوکی در این مرگ و میرها وجود نداشته است.

از سال 1991 تاکنون بیش از 500 بومی هنگام گذراندن دوره حبس در زندان‌های استرالیا جان خود را از دست دادند.

گروه‌های حقوق بشری هشدار دادند که زندانیان بومی به مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی مناسبی نیاز دارند تا بتوان از روند مرگ‌های غیر ضروری بیشتر در زندان‌ها جلوگیری کرد.

پیشتر نیز کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کرده بودند که مرگ چندین نفر از زندانیان بومی در زندان‌های استرالیا قابل پیشگیری بوده اند.

عمدتا زندانیان بومی در استرالیا به دلیل بیماری روماتیسمی قلب که آسیبی دائمی بوده و سبب نارسایی قلبی، ناتوانی و مرگ می‌شود، جان خود را از دست می‌دهند.

این بیماری تقریبا در کشورهای در حال توسعه کاملا ریشه کن شده است اما در استرالیا به ویژه در مناطق بومی نشین همچنان افراد را گرفتار می‌کند.

مدیر پروژه ملی عدالت استرالیا می‌گوید: رسیدگی به موضوع نژادپرستی سیستماتیک در سیستم قضایی و مراقبت‌های بهداشتی استرالیا شکست خورده است و تا زمانی که مراقبت‌های بهداشتی مناسب بومیان ارائه نشود، شاهد مرگ‌های قابل پیشگیری بیشتر زندانیان بومی خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *