پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم از قصاص در کرمانشاه شد

15:35 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۲۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف کرمانشاه، گفت: با تلاش اعضا شورای حل اختلاف کرمانشاه و در قالب «پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» یک محکوم پس از 4 سال از قصاص نفس رهایی یافت.

خبرگزاری میزان - منوچهر فتاحی با اعلام خبر رهایی یک محکوم از قصاص نفس، اظهار کرد: سال 1398 وقوع قتلی در کرمانشاه منجر به اختلافات شدید و سلب آسایش بین 2 طایفه و تشکیل پرونده های متعددی در دادگاه و دادسرا شد که پس از طی مراحل قانونی متهم پرونده به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: با توجه به وساطت اعضا شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح استان کرمانشاه و اعلام پشیمانی محکوم از بزه خود و همچنین در خواست مکرر خانواده محکوم به قصاص از معاونت توسعه حل اختلاف استان و شعبه اجرای احکام کیفری جهت ایجاد صلح و سازش و رفع کدورت های و اختلافات بیش آمده بین این 2 طایفه، پرونده به شورای حل اختلاف کرمانشاه ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف کرمانشاه بیان کرد: بلافاصله اعضا این شورا با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، همیاران صلح، جمعیت سران، معتمدین و نخبگان عشایر اصلاح ذات البین استان ضمن برگزاری جلسات متعدد و رایزنی های فراوان، بزرگان و ریش سفیدان طرفین برای صلح و سازش اعلام آمادگی کردند و در این جهت همکاری لازم را با اعضا شورای حل اختلاف انجام دادند.

فتاحی در ادامه گفت: مدتی پیش خانواده اولیای دم در ماه محرم و به دلیل احترام و ارادتی که به امام حسین (ع) دارند در قالب پویش به عشق حسین (ع) می بخشم، پس از 4 سال از حق قصاص خود گذشتند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه پویش به «عشق امام حسین (ع) می بخشم» اثرگذاری خوبی در ایجاد و فراهم شدن زمینه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه داشته‌است، عنوان کرد: این پویش در این مدت آثار و برکات فراوانی در زمینه صلح و سازش پرونده های مهم بخصوص قصاص نفس درکرمانشاه و در سطح کشور داشته و اینگونه فعالیت های فرهنگی که می تواند پرونده های دعاوی و اختلافات بین مردم را به صلح و سازش سوق دهد باید با راهکارها و برنامه ریزی کاربردی بیشتر مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *