معاون اجتماعی دادگستری کل استان کردستان: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در استان عملیاتی می‌شود

16:06 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۷۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 23 اردیبهشت 1399 آخرین ارادۀ قانونگذار در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان بوده و تکالیف و اختیارات مندرج در آن، برای تسهیل این حمایت‌ها و توسعۀ هر چه بیشترِ چتر حمایت از این گروهِ حساس و آسیب‌پذیر تدوین شده است.

خبرگزاری میزان - رضا اعظمی اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 23 اردیبهشت 1399 آخرین اراده قانونگذار در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان بوده و تکالیف و اختیارات مندرج در آن، برای تسهیل این حمایت‌ها و توسعۀ هر چه بیشتر چتر حمایت از این گروهِ حساس و آسیب‌پذیر تدوین شده است.

وی افزود:پوشاندن لباس اجرا به جنبه‌های مترقی این قانون، صرف نظر از ساختارهای قضائی، تسهیلات ستادی و عنصر هماهنگ کننده در دو سطح دستگاه‌های درونی قوه قضاییه و دستگاه‌های بیرون از قوه قضاییه را نیز می‌طلبد که این امر بخوبی با تعیین و تفصیل وظایف دستگاه‌های مختلف قضایی و اجرایی در قانون مذکور گنجانیده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 23 اردیبهشت 1399 آخرین ارادۀ قانونگذار در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان بوده و تکالیف و اختیارات مندرج در آن، برای تسهیل این حمایت‌ها و توسعه هر چه بیشترِ چتر حمایت از این گروهِ حساس و آسیب‌پذیر تدوین شده است.

اعظمی با اشاره به اینکه بر اساس ماده دو این قانون تمام افرادی که «به سن هجده سال تمام شمسی نرسیده‌اند، مشمول این قانون هستند، گفت: برنامه «ایجاد سازوکارهای استانی عملیاتی شدن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان» با درک اهمیت ماده 4 قانون مذکور که پایۀ تشکیلاتی این قانون است، در نظر دارد بنحو منظم و منسجمی، اقدامات متفرق را هماهنگ ساخته تا وصول به اهداف قانون هرچه بهتر عملیاتی شود.

وی افزود: براساس ماده 4 قانون مزبور به منظور ايجاد زمينه‏ های همكاری با ساير نهادها، تهيه گزارش‌های موردی يا ادواری، انجام مطالعات و تحقيقات آماری و اطلاعاتی، پايش و ارزشيابی فعاليت‌های دفاتر استانی و شهرستاني در خصوص اجرای اين قانون، «دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان قوه قضاییه» تشکیل و واحدی از این دفتر در حوزه قضایی هر استان تاسیس شده است.

اعظمی اظهار کرد: این برنامه از سال 1396-1397 در این معاونت در حال اجرا است و در تمام شعب دادگاه اطفال و نوجوانان استان مشاور و مددکار اجتماعی حضور دارد و در راستای ارائه مشاوره و معاضدت‏ های حقوقی و تشكيل پرونده شخصيت برای اطفال و نوجوانانی که به کانون اصلاح و تربیت ارجاع می‌شوند، فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *