رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت وزارت علوم از نخبگان علمی و رتبه‌های برتر کنکور

17:34 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۴۸۲۳
وزیر علوم گفت: با همکاری بنیاد ملی نخبگان برای استعداد های برتر و المپیادی برنامه ای را تدوین کردیم تا تعدادی از آنها بتواند در همان رشته ادامه تحصیل داده و موفقیت کسب کنند .

خبرگزاری میزان- محمدعلی زلفی گل در جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان آموزش عالی گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم این بود که افرادی که در المپیاد دانشجویی افتخار کسب می کردند اغلب در رشته دیگری ادامه تحصیل می دادند اگرچه که امکان تحصیل در دو رشته تحصیل به گونه ای برای آن ها فراهم شده بود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: به جهت حل این مشکل با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مذاکرات مستمر برای استعداد های برتر و المپیادی برنامه ای را تدوین کردیم تا از این بین تعدادی از نخبگان بتواند در همان رشته ادامه تحصیل داده و موفقیت کسب کنند .

زلفی گل گفت: با برگزاری جلسات مختلف و انجام کارهای کارشناسی، موافقت نامه این طرح به امضا وزارت علوم و بنیاد نخبگان رسید و در آن چتر حمایتی گسترده ای برای رتبه های برتر کنکور سراسری در این موافقت نامه پیش بینی شده و شرط آن این است که در طی مدت تحصیل خود پویایی و نخبگی خود را حفظ کنند که اکثریت قاطع آنان این چنین هستند .

وزیر علوم گفت :درک کردیم که افراد استعداد های برتر اگر در همان رشته ای که مدال کسب می کنند ادامه تحصیل نمی دهند به دلیل دغدغه اشتغال است و در این جهت تصمیم گرفته شد پس از ادامه تحصیل و اخذ مدرک دکتری برای پست دکتری حمایت های ویژه ای دریافت کنند و واگر خواستند عضو هیئت علمی دانشگاه شوند زمینه بورس و جذب آنان فراهم شود تا این نگرانی نسبت به آینده شغلی نیز از میان برود .

وی گفت: این افراد در طی تحصیل از بورسیه ای هم به عنوان حداقل دریافتی وزارت کار برخوردار می شوند که این هم سالانه تعیین می شود .

وزیر علوم افزود: به عنوان نتیجه این موافقتنامه آغازی است تا نخبگان و استعدادهای برتر را قدر بدانیم و بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری حمایت از آنان را فراهم کنیم تا با آسایش و آرامش بیشتر بتوانند ادامه تحصیل داده و دانشمندان اثر بخشی برای کشور و تحقق مرجعیت علمی باشند.

انتهای پیام /


برچسب ها: وزارت علوم کنکور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *