دستور ویژه رئیس کل دادگستری سمنان برای تعیین تکلیف کالاهای بلاتکلیف در گمرک استان

15:41 - 15 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۹۴۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان پیرو تاکیدات رئیس قوه قضاییه به مدت دو ساعت از انبارهای سازمان گمرک استان بازدید و به رؤسای حوزه‌های قضایی استان دستور داد تا از انبارهای گمرک حوزه‌های خود بازدید کنند .

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: به موجب اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر بازدید از انبارهای سازمان گمرک با رویکرد آگاهی از وضعیت حفاظت و حراست از اموال مردم و میزان ماندگاری اموال در آن انبارها بیش از گذشت زمان نگهداری قانونی آن کالاها و تعیین تکلیف سریع اموال بلاتکلیف، از انبارهای سازمان گمرک استان سمنان بازدید شد .

وی ضمن رضایت از روند نگهداری اموال انبارهای سازمان گمرک استان سمنان، گفت: از آنجایی که گمرک استان، از گمرک‌های شلوغ و پرحجم کشور نیست، از این حیث می‌تواند انبار گردانی و نگهداری اموال بهتر از وضع موجود انجام شود و انتظار است این اتفاق صورت گیرد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به تعیین تکلیف ۱۰ درصد از اموال باقیمانده از وارد کننده، تصریح کرد: برخی از اموال مشاهده شده است که ۹۰ درصد آن به وارد کننده تحویل و ۱۰ درصد آن باقیمانده تا اسناد مثبته گمرکی خود را ارائه کند، از مدت زمان قانونی تعيين تكليف آن فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید

رئیس کل دادگستری همدان دستور توقف فعالیت معادن مخرب محیط زیست را صادر کرد

وی افزود: در انبارهای سازمان گمرک استان اموالی وجود دارد که برگشت از صادرات داشته و از نوع محموله‌های خوراکی است اما نوع خوراک انسانی یا دامی آن مشخص نیست، همچنین مقدار دیگری از اموال در انبارها متروکه شده که متعلق به سازمان اموال تملیکی است و آن سازمان برای اموالی که باید به انبارهای سازمان اموال تملیکی منتقل و در آنجا نگهداری می‌شد، زودتر از گذشته تعیین تکلیف می‌کرد که این اقدام به درستی انجام نشده است.

عبدالهی تاکید کرد: کالاهایی که مربوط به سازمان اموال تملیکی است باید در انبارهای آن سازمان نگهداری شوند و حفظ و نگهداری آن برعهده سازمان مربوطه به خود است و نباید در انباری که متعلق به غیر است نگهداری شود، زیرا شیوه نگهداری با نظارت آن سازمان انجام نمی ‎شود.

وی افزود: در نتیجه بازدید از انبارهای سازمان گمرک استان از تمام کالاهای موجود، نوع کالاها، تعداد کالاها، زمان ورود و قبوض انبار صادره بررسی شد که میزان ٢٥ تن گلوتن گندم در این محل دپو شده بود که دستورات آنی و قانونی جهت بررسی اقدامات انجام شده و تعیین تکلیف علت نگهداری این محصول صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: برای ۱۰ درصد از اموالی که مدارک مثبته آن از سوی وارد کننده ارائه نشد، مدت زمان پیگیری تعیین و مقرر شد تا در صورت انقضاء مدت زمان تعیین شده، پیگیری‌های لازم انجام شود و همچنین مقرر شد تا اموال برگشت از صادرات تعیین تکلیف شود و در صورت لزوم انتقال این اموال به انبار سازمان اموال تملیکی، اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *