رئیس کل دادگستری استان قزوین به مدیران دستگاه‌ها در راستای اجرای طرح حدنگار هشدار داد

11:11 - 13 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۶۴۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بر اساس آمارها و پیشرفت کار در حوزه تثبیت اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه ها و نهادها شاهد برخی کوتاهی ها هستیم و اهتمام لازم وجود ندارد، که این موضوع جای گلایه داشته و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و قطعاً در مدت معین باید نسبت به تثبیت اموال خود در طرح حدنگار اقدام کنند.

خبرگزاری میزان_ علی شعبانی در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: اجرای دقیق طرح حدنگار از تصرف و تعرض به اراضی ملی و اموال غیرمنقول و مستحدثات دستگاه ها و نهادها پیشگیری می کند و قطعاً با اجرای آن بسیاری از معضلات، مسائل و مشکلات حوزه زمین مرتفع می شود و دیگر شاهد این حجم از دست اندازی به بیت المال توسط افراد سودجو نخواهیم بود.

وی افزود: اراضی ملی استان در طرح حدنگار به صورت صد درصدی تثبیت شده است و اجرای طرح در بخش اراضی کشاورزی و اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه و نهادها آغاز شده و در دستور کار قرار دارد و باید با جدیت پیگیری شود.

وی بیان کرد: متاسفانه بر اساس آمارها و پیشرفت کار در حوزه تثبیت اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه ها و نهادها شاهد برخی کوتاهی ها هستیم و اهتمام لازم وجود ندارد، که این موضوع جای گلایه داشته و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و قطعاً در مدت معین می بایست نسبت به تثبیت اموال خود در طرح حدنگار اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان به مدیران دستگاه ها و نهادها هشدار داد: قانون در هر شرایطی باید اجرا شود و کوتاهی و سهل انگاری در اجرای قانون حدنگار نیز پذیرفته نیست و چنانچه دستگاه ها و نهادها در اجرای این قانون منفعل عمل کنند، ضمن معرفی به جامعه با توجه به عدم اهتمام لازم در حفظ حقوق بیت المال، طبق قوانین با آنها برخورد خواهد شد و مجازات های همچون انفصال در انتظار مدیران دستگاه ها خواهد بود.

گفتنی است؛ این نشست 7 دستور جلسه در حوزه حفظ حقوق بیت المال داشت، که موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات اتخاذ و مصوبات لازم به تصویب رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *