40 واحد تولیدی از ابتدای سال با پیگیری دادگستری گیلان احیا شدند

15:13 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۱۷۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، گفت: با پیگیری دستگاه قضایی از ابتدای سال تاکنون 40 واحد تولیدی از تعطیلی نجات یافته و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

 خبرگزاری میزان -  حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان همراه با تعدادی از مدیران ارشد قضایی از کارخانه ماشین سازی امیدی و یک کارخانه ریسندگی در شهرستان لاهیجان بازدید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این بازدید با اشاره به ظرفیت مناسب شرکت ماشین سازی مواد غذای امیدی در راستای اشتغالزایی جوانان اظهار کرد: هم اکنون 250 نفر از تحصیل کردگان رشته های فنی در این شرکت مشغول به کار هستند که در صورت بهره برداری از تمام ظرفیت کارخانه، این تعداد به 500 نفر ارتقا می یابد.

احمد آقایی در ادامه افزود: براساس دستور رئیس کل دادگستری استان گیلان حمایت های حقوقی لازم با برگزاری نشستی با حضور مدیران و مسئولان متولی در دادگستری استان در خصوص اعطای مجوزها و برخورداری از تسهیلات بانکی در مدت زمان کوتاهتر و در چارچوب قانونی انجام خواهد شد.

وی در بازدید از کارخانه ریسندگی لاهیجان که مساحتی بیش از  40 هزار متر مربع دارد وضعیت کنونی آن را ماحصل بی توجهی و غفلت ورزی مسئولان و سوءاستفاده از موقعیت کارخانه دانست و تصریح کرد: بنا به نظر کارشناسان این واحد تولیدی غیر فعال بیش از 2 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این کارخانه می توانست بستری برای اشتغال جوانان منطقه باشد ولی مالکان کنونی در صدد تغییر کاربری صنعتی کارخانه به کاربری مسکونی هستند، افزود: حسب دستور رئیس کل دادگستری استان گیلان، دادستان لاهیجان اجازه تغییر کاربری را نداده و با متخلان برخورد قانونی خواهد کرد.

آقایی در پایان تاکید کرد: با پیگیری دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت حل مشکلات «بانکی، دارایی، تامین اجتماعی و ...» از ابتدای سال 1401 تاکنون 40 واحد تولیدی از تعطیلی نجات یافته و به چرخه تولید بازگشته اند و برای یک هزار و 600 نفر هم امنیت شغلی فراهم شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: تولید دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *