تداوم نقض حقوق بازداشت شدگان در سوئد/ از بازداشت طولانی پیش از محاکمه تا محرومیت از مراقبت‌های بهداشتی

15:27 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۷۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق بازداشت شدگان در زندان‎های سوئد در حالی ادامه دارد که زندانیان از مراقبت‎های بهداشتی نیز محروم می‌‎شوند.

خبرگزاری میزان – موارد متعددی از نقض حقوق بشر در سوئد در سال‌های اخیر شناسایی، معرفی و مورد انتقاد قرار گرفته اند؛ مهم ترین این موارد نقض حقوق زندانیان و بازداشت شدگان است که دولت سوئد تاکنون اقدامی برای حل و فصل آن انجام نداده است.

وضعیت و شرایط حقوق بشری زندانیان و بازداشت شدگان در سوئد همواره مورد سوال بوده و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در شصت و نهمین نشست خود در نوامبر 2021 به بررسی وضعیت بازداشت شدگان در سوئد پرداخته بود.

براساس گزارش‌ها موضوع بازداشت پیش از محاکمه در سوئد که معمولا به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، نقایص مهمی دارد که از جمله آن‌ها بازداشت افراد زیر سن قانونی، قرار دادن بازداشت شدگان در سلول‌های انفرادی، طولانی بودن زمان بازداشت، استفاده از بازداشت موقت به عنوان آخرین راه حل و عدم نظارت سازمان زندان‌ها بر وضعیت بازداشت شدگان است.

در عین حال، افراد بازداشت شده در سوئد دسترسی محدودتری به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دارند.

سوئد با وجود دریافت اعتراض‌ها و انتقادها هنوز از حداکثر زمان بازداشت پیش از محاکمه نکاسته و اقدامی برای کاهش حبس انفرادی در این دوره انجام نداده است.

انتقادهای گسترده از سوی سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری از سوءرفتار با بازداشت شدگان در سوئد تا جایی گسترده بود که یک اداره تحقیقات ویژه در سال 2015 به عنوان نهاد مستقلی در پلیس سوئد ایجاد شد تا اطلاعات مربوط به بدرفتاری و استفاده بیش از حد از زور علیه بازداشت شدگان را جمع آوری کند.

وضعیت مهاجران و پناهجویان بازداشت شده در سوئد بدتر است و آن‌ها با تهدید بازگشت اجباری مواجه می‎شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *