رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور 160 دامپزشک در 17 جایگاه عرضه دام در تهران/ سقف قیمت هر کیلوگرم دام زنده 85 هزار تومان

9:45 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۱۲۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: ۱۷ جایگاه ثابت و موقت برای عرضه دام قربانی در تهران آماده به کار هستند.

خبرگزاری میزان _ ایوب فصاحت صبح امروز در نشست خبری در رابطه با برنامه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران برای عرضه دام در روز عید قربان گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در عرضه دام همکاری نزدیکی با مراکز بهداشتی جهت رعایت تمام نکات بهداشتی داشته‌ایم.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اعلام کرد: ۱۷ جایگاه ثابت و موقت با کمک شهرداری های مناطق مختلف تهران جهت عرضه دام برای ایام عید قربان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ جایگاه ثابت و موقت ۱۶۰ دامپزشک وجود دارند ادامه داد: گواهی های پزشکی برای دام های زنده در زمان ورود به جایگاه ها صادر و در هنگام خروج نیز دام‌ها کنترل می شوند.

وی اظهار کرد: در این جایگاه ها ۱۸۰ مسئول مدیریت، ۱۰۰غرفه برای عرضه، ۳۰ ناظر شرعی و ۳۲۰ ذابح نیز وجود دارند.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: ۱۵ تا ۲۵ هزار دام در این جایگاه ها وجود دارد و سقف قیمت عرضه هر کیلوگرم دام زنده ۸۵ هزار تومان است.

فصاحت با اشاره به اینکه تا کنون در شهر تهران موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو وجود نداشته است به مردم توصیه کرد که دام قربانی خود را از مراکز بهداشتی تهیه و ذبح آن را نیز به صورت رایگان در این جایگاه ها انجام دهند.

وی اعلام کرد : مردم همچنین می‌توانند دام زنده را با داشتن گواهی حمل و شناسنامه در این مراکز ذبح کنند.

وی همچنین گفت: به مردم توصیه می‌شود که لاشه گوسفند را تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و حتما برای لمس آن از دستکش استفاده کنند.

لازم به ذکر است شروع عرضه دام در میادین عرضه کننده میوه و تره‌بار شهرداردی تهران از ۹ صبح آغاز می‌شود و ساعت کاری این جایگاه ها در روز عید قربان از ۴ بامداد تا ۱۵ است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *