رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از نبود امنیت برای زنان ترکیه تا افزایش تورم و بیکاری

11:50 - 17 تير 1397
کد خبر: ۴۳۴۵۸۷
نبود امنیت اقتصادی و کاری در ترکیه موضوعی هست که این روزها بسیار به گوشمان می رسد اما نکته قابل تامل، نبود امنیت برای زنان مطلقه در ترکیه است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، این روز ها کشور ترکیه از لحاظ اقتصادی و امنیتی حال خوشی ندارد. طوری که وجود این شرایط  زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده است، البته در این میان زندگی برای زنان مجرد و مطلقه  را با مشکل بیشتری مواجه کرده است.

افزایش عجیب آمار بیکاری

کشور ترکیه که روزگاری از لحاظ گردشگری جز کشور هایی بود که حرف اول را می زد و از این راه درآمد زایی خوبی داشت اما درا ین سه سال به خصوص از زمان کودتای نافرجام ۲۰۱۶ و بمب گذاری های انتحاری موجب شده است گردشگر در این کشور نسبت به سال های قبل با کاهش چشمگیری مواجه شود. همین مساله نیز بر چرخه اقتصادی  و در نتیجه  بیکاری مردم  ترکیه تاثیر مستقیم  قرار داده است.

به گفته روزنامه ینی آسیا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در خصوص وضعیت بیکاری کشور‌های مختلف گزارشی  ارائه داده است که دراین میان شرایط بیکاری در ترکیه قابل تامل است.

بیکاری در ترکیه

 دراین گزارش عنوان شده است که در ترکیه درصد استخدام پایین است و میلیون‌ها افراد مجبورند ساعات طولانی و با حقوق کم کار کنند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی وضعیت متوسط بیکاری از سال ۲۰۱۷ در این کشور را ۱۱.۲ درصداعلام کرده است، در حالی که در گزارش از وضعیت بیکاری در ۳۵ کشور به طور متوسط ۵.۹ درصد است. این نشان می‌دهد ترکیه در خصوص وضعیت بیکاری در حاد‌ترین شرایط است.

به گزارش ینی آسیا، ترکیه درخصوص استخدام پایین‌ترین درصد را دارد.

افزایش نرخ تورم

 از سال ۲۰۱۸ کشور ترکیه با افزایش تورم مواجه بوده است. اما در این میان این کشور در ماه گذشته با بیشترین نرخ تورم رو به رو بوده است.

تورم ترکیه

به گزارش روزنامه ینی آسیا، در ماه اخیر نرخ تورم ترکیه ۲.۶۱ درصد افزایش داشته است. به گفته کارشناسان این کشور افزایش قیمت برای مصرف کننده در سبزیجات بخصوص پیاز با ۸۵ درصد و سیب زمینی با بیش از ۶۳ درصد، بیشترین تاثیر در بالا رفتن نرخ تورم داشته است.

افزایش سریع خط فقر

به گزارش روزنامه جمهوریت، این روز‌های در ترکیه قیمت بسیاری از مواد غذایی و سبزیجات با افزایش چشم گیری مواجه هست. مثلا سیب زمینی در این کشور به قیمت شش لیر ترکیه یعنی نزدیک به ۱۰ هزار پانصد تومان به فروش می‌رسد. همین مساله نیز موجب شده سفره مردم ترکیه کوچک‌تر شود.

خط فقر ترکیه

این روز‌ها وضعیت اقتصادی ترکیه موجب شده، طوری که فقر و گرسنگی کم کم دامن گیر این کشور شده است.

به گفته جمهوریت، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه در گزارشی عنوان کرد که در ترکیه آمار گرسنگی و خط فقر در عرض یک سال ۱۹.۷ درصد افزایش یافته است.

نبود امنیت برای زنان مطلقه در استانبول

اما در کنار مشکلات اقتصادی، نبود امنیت برای زنان مطلقه ترکیه بخصوص در شهر استانبول بیشتر مورد توجه است.

 در مطالعاتی که از سوی پژوهشگران در ترکیه انجام شده است به این نتیجه رسیده اند زن های مجرد و مطلقه در استانبول از اینکه مورد آزار و اذیت از سوی مرد های لاابالی قرار بگیرند ترس بسیاری دارند. به همین علت با تاکتیک های مختلف خود را در میان همسایه ها یک زن همسر دار نشان دهند.

 نبود امنیت برای زنان ترکیه
به گزارش خبر ترک، این زن ها برای اینکه احساس امنیت بیشتری کنند همیشه در دست شان حلقه ازدواج هست. حتی به حلقه انداختن هم اکتفا نمی کنند. مثلا یک جفت کفش مردانه بیرون از در خانه شان می گذارند تا در ظاهر شرایطی را ایجاد کنند که دیگران فکر کنند تنها زندگی نمی کنند. زنان مطلقه در ترکیه از آرامش روحی خوبی برخوردار نیستند.

 

 

 

 

 



    ارسال دیدگاه
    دیدگاهتان را بنویسید
    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *